Gå til innhold

Hvordan få bass når du ikke har plass til basskasse og stort frontsett?

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

bilen det skal i er en corrado.

Kunne jo bygget noe i hjulbrønnen, men jeg skal ha ting liggenes i bagasjerommet som tar en del plass, så vet ikke om det er helt det beste for meg. Men om jeg f.eks lager en kasse i brønnen. Kan jeg da lage ett gulv over der igjen slik at ikke gjenstander kommer borti elementet når det spiller ?

Det som hadde vært pent er om jeg hadde gjort det slik på bildet her (som er slik det er i corradoen nå), men istede for at forsterkeren ligger under gulvet der, heller ha en subkasse liggenes der, men hvis jeg da setter en plexiglass plate der, blir lyden veldig anerledes da? siden den på en måte blokker lydbølgene. Hvis dere skjønner løsningen?hehe :)

sommer06132copy.jpg

Og ang lyden i forhold til forsterker og slikt, så har jeg en forsterker som yter 300w rms til sub. Jeg trenger ikke noe værsting greier så lenge det blir litt mer bass en 4" mellomtonene foran ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo felle subben ned i reservehjuls brønnen slik at den ligger flatt langs "gulvet" for så å sette på et gitter over subben. da kan du legge hva du vil oppå subben..

ja kan funke det, men det skal være pent. Så gitter er kanskje ikke det peneste. Men hvis jeg setter på en glass/plexiglass plate over der istede, kommer lyden til å bli dårlig da?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kan funke det, men det skal være pent. Så gitter er kanskje ikke det peneste. Men hvis jeg setter på en glass/plexiglass plate over der istede, kommer lyden til å bli dårlig da?

Tror det blir å funke svært dårlig med plexi over subben..blir jo som å legge et lokk på den.. I så fall kan du bygge en type båndpass kasse. Hvor du ser subben under plexiglasset, for så å ha porten ved siden av på en eller anne måte, men tror det blir trangt til det i reservehjulsbrønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har du av anlegg i bilen per idag da? og hvordan er det montert?

evnt et større bilde med bedre oversikt hadde jo vert bedre ;)

hm, er ikke store greiene dessverre.

Forsterkeren er av ukjent type, kjøpt på torshov bilrekvisita. 5 kanals 1x300 + 4x75 (rms), Pioneer DEH-P4800MP, FOCAL 100CV1 i dørene, Pioneer ODR diskanter(oppå dashen) og Pioneer TS-W256DVC 10" sub.

sommer06123copy.jpg

sommer06135copy.jpg

sommer06132copy.jpg

100_9119.jpg

dehp4800mp_large.jpg

100CV1.jpg&w=680&h=422&comp=true

Anlegg har vært veldig lavt prioritert så har ikke lagt mye arbeid i plassering osv!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider