Gå til innhold

Kjøpt meg einser med trøbbel! =)

Ranger emnet

AndersM

Anbefalte innlegg

Har vært å kjøpt meg golf 1 i dag, men det er noe problemer med den.. Fant ut det på veien hjem....

Det som er problemet er at bilen stoppet på vei hjem fra oslo-skien 3-4 ganger.. den begynte å fuske også døde den ut.. stod i 5 minutter også fungerte den igjen. Virker som den ikke få bensin, rusk?

Men nå har jeg parkert bilen og skulle starte den opp for mamma og pappa, men den ville ikke gå på tomgang.. Sveiv ikke jevnt.

Eksosen har et stort hull før midtpotta, kan det ha noe å si?

Håper noen kan hjelpe meg med dette så jeg kan kjøre glad og fornøyd rundt=)

Har prøvd å søkt, men fant ikke noe som kunne hjelpe..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

på manifoilen(sånn det skrives? :p ) sitter det ett deksel,derfra skal det gå ett rør til luftfilterboksen, dette fører varme til gasseren slik at man ungår ising hvis det er kaldt ute.

hvis ikke så ville jeg testet kondensfjerner kanskje..

litt vanskelig å si sånn direkte hva det kan være..plugger/pluggledninger osvosv kan det jo være no rusk med og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å kjøpt meg golf 1 i dag, men det er noe problemer med den.. Fant ut det på veien hjem....

Det som er problemet er at bilen stoppet på vei hjem fra oslo-skien 3-4 ganger.. den begynte å fuske også døde den ut.. stod i 5 minutter også fungerte den igjen. Virker som den ikke få bensin, rusk?

Men nå har jeg parkert bilen og skulle starte den opp for mamma og pappa, men den ville ikke gå på tomgang.. Sveiv ikke jevnt.

Eksosen har et stort hull før midtpotta, kan det ha noe å si?

Håper noen kan hjelpe meg med dette så jeg kan kjøre glad og fornøyd rundt=)

Har prøvd å søkt, men fant ikke noe som kunne hjelpe..

Er påfyllingsrøret til tanken bra? ikke noe rust?

Vanlig feil som medfører masse grums i tanken og konstant tette bensinfiltere

tomgangen er sikkert den flotte vokstermostaten i gasseren....

eller er det en GTI?

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si hvilken bilmodell det er.. sorry

Bilen er en 83 modell golfc 1.5

Vokstermostaten ja, står det i heynes manual? Vet ikke hva det er=)

Så også at det var litt olje rundt tennpluggen på utsiden av toppen.. farlig?

DRITT ville bare kjøre jeg..

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt bensinfilter, skru av alle slanger fra bensinfilteret og opp mot forgasseren og blås reint, skru av bensinpumpa og sjekk denne osv.

Om den plutselig starter en dag så ikke kjør med den, for du vil nødig få motorstopp midt på veien. Det skjedde med min midt i Asker Sentrum, det er ikke så morro :)

Da var det rusk fra bensinfilteret. Det var HEEELT grumsete og møkkete, aldri sett et så møkkete filter før.

Også blåste jeg igjennom den øverste bensinslangen som går inn på forgasseren, da hørte jeg noe løsna i forgasseren, så var det tut og kjør etterpå. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta akkurat bensinfilter, men det er det samme som skjer nå også.. Selgeren sa at han måtte bytte bensinfilter ofte.. Men bilen går heller ikke noe bra nå.. den lugger på turtallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har samme problem med Golfen min. I stedet for å prøve å bytte alle type deler som kan være skadet skal jeg la en mekaniker se på den og stille en diagnose. Hvis jeg finner ut noe smart så skal jeg si ifra til deg, så du slipper å eventuelt, hvis det går så langt, bestille time hos mekaniker.

Lassjus

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider