Gå til innhold

Kjøpt meg einser med trøbbel! =)

Ranger emnet

AndersM

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heteste tips så langt er gåent påfyllingsrør. Stikk en finger inn i påfyllinga og kjenn etter om det i det hele tatt er noe rør der. Jeg har måttet bytte påfyllingsrør på samtlige Einsere jeg har hatt. Disse bilene begynner å bli såvidt gamle nå at det er direkte unikt om man ikke må bytte påfyllingsrør.

I tillegg til at det kommer småbiter uten ende ned i tanken så kommer det også store mengder vann ned i den når du kjører på våt vei. Med tanke på den årstida vi går inn i er dette ikke gunstig. Kondensproblemer vil fortone seg som en bagatell i forhold til en bunnfrossen tank.....

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bestille nytt påfyllingsrør i dag, hvor har de en bra pris på det? mekonomen?

Fant ut av tomgangsproblemet, var en slange som hadde detti av.. Så alt av slanger skal byttes..

Men bilen står registrert som 1.5, men det står 1.6 på blokka og toppen. regner med at det er byttet motor i den da..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700 er overkommelig, hvor er dette? Mekonomen koster det nesten 1000,-

Det var greit å vite, da er det 1.5 jeg har=)

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førerdøra mi henger, men det er ikke noe særlig slark i den. Kan hengslene justeres, eller kjøpe nye på møller etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det finnes noe billig påfyllingsrør å få kjøpt..koster ca 700,- mener jeg å huske.

Det står 1.6 på både 1,5 og 1,6 literen så motoren din er nok orginal.

1,5L JB-motoren (som er den vanligste 1,5L i de modellår som er aktuelle for oss) kalles "Kurzhub-Motor". Den har samme borring som 1,6L med 75HK, bare kortere slaglengde (73,4mm på 1,5 mot 80,0mm på 1,6L). Ettersom blokk og topp for øvrig er helt lik så står det 1,6 på alle motorene. I følge Einser-bibelen, VW-Tuning - so wird er schneller av Gert Hack passer veiva fra 1,6-motoren rett i 1,5-blokka, så da henter du ut de siste 5 hestene (og mer dreiemoment). Personlig heller jeg mer retning GTI-motor......

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mye bra svar. Var å svidde av noen lapper på mekonomen på bl.a. ordentlige bremser, oljer, plugger,påfyllingsrør+++. Mekonomen var tomme fra leverandøren fra hovedlageret, men de kunne skaffe et fra en anne leverandør.. funker sikkert like bra=)

Så til helgen blir bilen tatt en stor service på bilen..

Men liker ikke at det er lekt olje opp gjennom gjengene ved den ene pluggen.. Skjønner at ikke alt er som det skal, men noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp fra pluggen?? En ventil som er gåen da kanskje?? Rart at det skal komme olje opp der egentlig.. kan jo være toppdekselpakninga som er gåen og at det lekker olje ned til pluggen...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg vet ikke=) men bilen går like bra, ikke noe svart eksos eller noe.. Kan det ha noe med bensinproblemet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider