Gå til innhold

Kjøpt meg einser med trøbbel! =)

Ranger emnet

AndersM

Anbefalte innlegg

Bruker bilen min daglig selv om jeg må belage meg på en stopp i løpet av 30min.. Det skjer hver gang jeg kommer i enn oppoverbakke..

Har sjekka påfyllingsrøret og det ser veldig bra ut.. Minimalt med rust på den utvendig.. innvendig er det vanskelig å se.

Også har bilen veldig problemer med å kjøre når den er kald(dvs 0 til -8 grader ute som det er nå), må la den stå og "varme" seg i en 10-15min før jeg begynner å kjøre..

Grunnen til at jeg spør mye er for de jeg har 0 peil med dette..

Noen som har noe deler for salg? Se øk: tråden min. link i signatur

mvh

Anders Moen

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en kamerat av meg hadde en bil med AKKURAT samme problem! Det var kondens. påfyllingsrøret var ike tett mot bensinlokket, så det kom inn vann når han kjørte i regn eller vasket bilen. Litt kondensfjerner så hjalp det.

Bytte tenningsdeler er noe du burde bytte likevel, dette er slitedeler.

Forresten, den oljelekkasjen er nok bare toppdekselpakningen, oljen renner ned og legger seg rundt pluggen ( hvis ikke, så har du nok ganske blå eksos ;) ). Og døra kan hendig repareres ved at du sliper/kapper til så du har litt mer enn en halv skive ( 10 mm skive), løsner nedre dørhengslen ( ikke skru helt ut, men bare sånn at du får satt den skiven rundt skruen), setter inn skiven og skrur til, dette gjør at døra ikke henger og du slipper og løfte den hver gang den skal igjen. Hvor tykk skive du skal bruke kommer ann på slarken ( prøv deg fram litt med det du finner i verktøykassa hjemme). Dette er ikke jalla-mekk, dette har jeg som oppetter lært at man kan gjøre om det ikke er mer og justere på døra.

EDIT: nå husker jeg ikke om hengslene på døra sitter foran eller bak festet i dørstolpen sår du sitter inni bilen, men om den er bak, så sett inn skive på den nedre, omvent om dørhengslen er foran.

Lykke til da ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra beskrivelse! Da skal jeg få fiksa litt på diverse ting=) klarte å rive av armlene på dørtrekket(var løst) i går da døra ikke ville igjen.. Ser det er kommet en del olje ut av de forskjellig hullene fra toppen.. dvs tempføleren og en til.. Gåen toppakning?

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut med bensintanken i helgen, men tenkte å "rense" tanken så jeg får vekk all dritten som er i tanken.. Hvorden skal jeg rense tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Åssen funker det å bruke slange(Selvsagt en slange som tåler bensin) istedet for påfyllingsrør? Hvis toppen, ved bensinlokket er helt, kan man vel bruke slange istedet? eller?, så bare på broren min sin einser, at påfyllingsrøret var hullete og stygt, men i toppen var det temmelig helt.

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen funker det å bruke slange(Selvsagt en slange som tåler bensin) istedet for påfyllingsrør? Hvis toppen, ved bensinlokket er helt, kan man vel bruke slange istedet? eller?, så bare på broren min sin einser, at påfyllingsrøret var hullete og stygt, men i toppen var det temmelig helt.

Det funker jo såklart det.

Må bare få festet den så ikke hjulet ligger å subber.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider