morty83 Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Noen som har noen erfaringer med dette frontsettet fra Focal? Focal 165 K2P Planen er å ha et sett i framdørene og et i bakdørene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morbid Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 hærlig sett det der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Vet du sånn ca hva det koster? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morbid Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Det koster temmelig nøyaktig 5190,- per par på iceaudio.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audicab Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Dra nå bare ned til Bjørn Inge, Lyd på Hjul, så fikser han deg god pris på det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Dra nå bare ned til Bjørn Inge, Lyd på Hjul, så fikser han deg god pris på det :) I know, skal snakke med han i morgen (lønningsdag). Får se hva jeg får råd til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gundersenautoparts Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 PM sendt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Noen som har noen erfaringer med dette frontsettet fra Focal? Focal 165 K2P Planen er å ha et sett i framdørene og et i bakdørene. Det virker som om du allerede har bestemt deg, men jeg sier nå min lille erfaring like vel... Jeg har nå brukt det i ca 12 timer, hvorav 6 timer med aktiv deling og 6 timer med passiv deling. Jeg må si at jeg savner litt skikkelig midbas. Når jeg delte mellomtonen fra 150Hz kunne jeg spille så overraskende mye høyere enn om jeg delte den endel lavere (husker ikke freq)... Jeg har ikke akkurat prøvd så mye att og fram, men om jeg skulle kjøpt meg høytalere nå, og bygd - så er jeg 100% sikker på at jeg ville gått for en løsning med en egen dedikert midbass! Det jeg altså vil anbefale deg er å heller kjøpe et bedre sett, som f.eks K3P eller et sett fra en annen produsent, enn det ene settet til bakdørene! Sitter du bak? Kommer de bak til å høre lyden selv om det kun er et frontsett i bilen? Ja! Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=1395 koster 7 lappper. jeg deler mine på 50hz og det funker fint. Kjøp kun ett sett og bruk det forann.. legg det du sparer i demping av dørene dine :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Det virker som om du allerede har bestemt deg, men jeg sier nå min lille erfaring like vel... Jeg har nå brukt det i ca 12 timer, hvorav 6 timer med aktiv deling og 6 timer med passiv deling. Jeg må si at jeg savner litt skikkelig midbas. Når jeg delte mellomtonen fra 150Hz kunne jeg spille så overraskende mye høyere enn om jeg delte den endel lavere (husker ikke freq)... Jeg har ikke akkurat prøvd så mye att og fram, men om jeg skulle kjøpt meg høytalere nå, og bygd - så er jeg 100% sikker på at jeg ville gått for en løsning med en egen dedikert midbass! Det jeg altså vil anbefale deg er å heller kjøpe et bedre sett, som f.eks K3P eller et sett fra en annen produsent, enn det ene settet til bakdørene! Sitter du bak? Kommer de bak til å høre lyden selv om det kun er et frontsett i bilen? Ja! Har ikke bestemt meg helt angående merke/modell, men vurderer dette settet sterkt. Grunnen til at jeg har lyst på 2 frontsett er for å få løftet lyden bak, i stede for å bare ha en høytaler i bakdørene. Har ikke hattehylle i bilen da dette er en stasjonsvogn. Kan nok sikkert gå for et billigere komponentsett bak i bilen. Skal tenke over saken med å gå over til et K3P. Er åpne for gode forslag...Så... bring it on!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Det virker som om du allerede har bestemt deg, men jeg sier nå min lille erfaring like vel... Jeg har nå brukt det i ca 12 timer, hvorav 6 timer med aktiv deling og 6 timer med passiv deling. Jeg må si at jeg savner litt skikkelig midbas. Når jeg delte mellomtonen fra 150Hz kunne jeg spille så overraskende mye høyere enn om jeg delte den endel lavere (husker ikke freq)... Jeg har ikke akkurat prøvd så mye att og fram, men om jeg skulle kjøpt meg høytalere nå, og bygd - så er jeg 100% sikker på at jeg ville gått for en løsning med en egen dedikert midbass! Det jeg altså vil anbefale deg er å heller kjøpe et bedre sett, som f.eks K3P eller et sett fra en annen produsent, enn det ene settet til bakdørene! Sitter du bak? Kommer de bak til å høre lyden selv om det kun er et frontsett i bilen? Ja! Hvis du savner skikkelig midbass i K2P så måtte du ha gjort noe galt, K2P har massive midbass egenskaper... Har faktisk hatt kunder som ikke har behov for egen sub ved bruk av dette settet, da montert skikkelig med godt dempede dører og god forsterker... K3P er selvfølgelig et sett med mer massive midbass egenskaper, men da må du ha mer plass til montering... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Focal K2P har en midtbass i særklasse,vel å merke de blir skikkelig montert+godt dempede dører.Men hva med å kjøpe løse komponenter fra Focal som du setter sammen. Focal gives me :spermie: :spermie: because these are the Spirit Of Sound. Per.... Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hva med MOREL Elate eller Hybrid Ovation. jeg har Hybrid Ovation og jeg deler det på 80 hz og det funker som fy. og så tåler det maaaaaaaasse effekt. jeg brukte den samme forsterkeren på det gamle frontsettet jeg hadde(DLS magnesium), og det tok ca 14 dager så luktet det brent inne i bilen og det ble en rar lyd på venstre side. så da var det bare å kjøpe nytt, og da Ble det MOREL og det har jeg aldri angret på. Det settet koser seg bare mere jo mere guffe jeg kjører på. SÅ LØP Å KJØP :disco :eddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragg88 Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Jeg har focal 130kp kostet 4k.. Har ikke så mye å si om bassen, men han jeg har kjøpt anlegget med sier at jeg må dempe dørene så fort jeg får tid.. + at det skal være tett der elementer er festet.. Siter volvo 850 2.5 93' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissan_kar Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 jeg kjører 100k2p altså 4" av samme serie.. er meget fornøyd med det.. spiller høyt og pent.. men skule nokk hatt ett par hakk større.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg