Gå til innhold

Sparkel og sprekking over tid

Ranger emnet

Ferrari

Anbefalte innlegg

hvorfor skal det sprekke da??

har brukt glassfiber sparkel en del sjøl og har ikke opplevd noe negativt med det:)

Fint:) Mange som sier at sparkel alltid sprekker osv. osv.

Men at glassfibersparkel er det beste, og det er jo det jeg har brukt. Bilen vil ikke bli utsatt for ekstrem kulde heller, da den kun vil bli brukt om sommer'n. Satser på at detta går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du gjør det riktig, så vil det ikke sprekke:) glassfiber sparkel tåler mer har jeg hørt, og det stemmer nok. prøv bare å unngå å bruke masse sparkel på steder som blir ofte utsatt, feks dører og panser.

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du gjør det riktig, så vil det ikke sprekke:) glassfiber sparkel tåler mer har jeg hørt, og det stemmer nok. prøv bare å unngå å bruke masse sparkel på steder som blir ofte utsatt, feks dører og panser.

Da regna jeg med. Men dette er kun på for og bakskjermene, altså i overgangen. Du har vel gjort samme jobben? bare at jeg har EVO skjermer.. bredder litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regna jeg med. Men dette er kun på for og bakskjermene, altså i overgangen. Du har vel gjort samme jobben? bare at jeg har EVO skjermer.. bredder litt mer.

ok. vel, jeg la på i ettertid glassfiber matter i overgangen, slik at det ikke vil sprekke, så finsparkla jeg oppe der igjen. men BARE sparkel i overgangen VIL nok desverre sprekke:( så annbefaler 2 lag glassfiber duk i overganene.

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. vel, jeg la på i ettertid glassfiber matter i overgangen, slik at det ikke vil sprekke, så finsparkla jeg oppe der igjen. men BARE sparkel i overgangen VIL nok desverre sprekke:( så annbefaler 2 lag glassfiber duk i overganene.

Først sparkle med glassfibersparkel, så to lag glassfiberduk oppå der igjen, for så å legge på finsparkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hehe.. jeg gjorde et forsøk på dette en gang. Hadde et panser jeg ikke skulle bruke som det var en heftig bulk i. Jeg la ordentlig tjukt med glassfibersparkel og lot det stå i et par måneder. Så borret jeg hull og skrudde i en skrue som man fester "glidehammeren" på. Når jeg nappet til, så kunne man se hele bulken flexe noen cm - men sprekk i sparkelen ble det ikke gitt!:D

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider