Gå til innhold

Kjøp av bil fra lang distanse.

Ranger emnet

Sower

Anbefalte innlegg

Skal da til å kjøpe en ny bil i oslo nå, og jeg er litt lengre nord... eier har ikke tilgang til fax. Så hvordan kan vi gjøre dette uten at jeg må dra nedover?

Han sier at han scanner inn vognkort del 2 til meg med sin signatur så jeg kan ordne resten her, så kan han levere inn sin del til omreg i oslo... men kjøpskontrakt får vi ikke til å gjøre pga underskriftdelen..

vil dette gå igjennom bt?

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salsmelding må være underskrevet av både kjøper og selger på samme salgsmelding, og det må være originalunderskrift, ikke scanning/kopi/osv. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt noe med at vi kan individuelt levere inn slagsmelding / omreg til biltilsynet i vårt område også vil dette bli registrert inn i bt's system og da er jo begge signaturene der.

Har en hau av omreg papirer her (vognkort).

Eneste problemet er kontrakten, men den er jo opp til selger og kjøper å finne ut av, eller er den å nødvendig til registrering... ?

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet at bilen er i rustfri stand og motor er kjørbar. Kontrakten kan vi ta over posten dog, om han ikke rekker å få tak i faks... :)

salgskontrakt er jo noe som vi som privatperson skal ha, så å maile dette til hverandre skal jo fungere? om vi begge har kopiene med begge av våres underskrifter på...

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjah... blir ikke raske greia denne gangen du ;) nå skal jeg begynne å spare opp forsikringbonus med å ha meg en veteran, og etter denne vil jeg egentlig gå for turbolada corrado <3 ettersom aero er så sjelden i norge :(

type bil... hemmelig så lenge jeg greier å holde meg.. :D

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt noe med at vi kan individuelt levere inn slagsmelding / omreg til biltilsynet i vårt område også vil dette bli registrert inn i bt's system og da er jo begge signaturene der.

Har en hau av omreg papirer her (vognkort).

Eneste problemet er kontrakten, men den er jo opp til selger og kjøper å finne ut av, eller er den å nødvendig til registrering... ?

Det gikk før, ikke nå lenger. :)

Kjøpekontrakt er mellom kjøper og selger. Biltilsynet har ingenting med dette å gjøre, og trenger ikke se dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk høre av søskenbarnet mitt som jobber med forsikring på bil og kjøp elsn.. jobber for japsebilbutikk.. og han sa at dette ville fungere.. :O

Jeg vet noen gjør det, men det strider mot rutinene, og er et helvette å rydde opp i. :)

Så du kan jo prøve, men. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider