Gå til innhold

Kjøpe 95-mod bil nå, unngå å betale omreg før januar?

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

Fra januar koster det 1 400 kr for å registrere en 95-mod (av normal størrelse), i stedet for rett over 6 000. Hvis jeg kjøper en 95-mod i år, og først registrerer den på en kompis, så på en annen kompis og så registrerer den på meg 1.1.2007, slipper jeg da de nesten 5 000 ekstra i omregistrering?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lov å bruke bilen om det er levert inn salgsmelding men ikke skrevet ut vognkort, så nei, i teorien vil ikke det gå.

 

Om du skal registrere den på en kompis nå, så koster jo det også 6000, med mindre det du snakker om er å levere inn salgsmelding i hans navn, så i en annen kompis sitt navn, osv. Men nei, det vil heller ikke gå, av samme grunn som over.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å levere salgsmelding, la det gå 3 uker eller hva det er du kan ha en bil uten å omregistrere før de tar skiltet, så registrere til en annen og fortsette sånn.. Men hvis det er ulovlig å kjøre uten vognkort er det gjerne ikke så lurt.. Har ingen regnr å vise til foreløpig, men Volvo oppdaterte både 850 og 940 i 95, så jeg tenkte å kjøpe en 95 mod når jeg får lappen igjen i desember.. Nesten så jeg får lyst å gå uten lappen i en mnd til :P

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det er ulovlig å kjøre uten vognkort er det gjerne ikke så lurt..

Det er jo ganske logisk at det ikke er lov.. :)

Når bilen registreres som solgt i systemene, så er jo ikke det gamle vognkortet gyldig lenger, siden han ikke eier bilen lenger. :)

Så de tar ikke skilta med en gang, men du har ikke lov å bruke bilen, dessverre. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vent til januar med kjøpe bil da!

Får lappen igjen 7. desember.. Etter 7 mnd med bussing, hvor jeg må gå hjemmefra en time før jeg skal være en 10 minutters biltur unna, SKAL jeg ha bil i tide ;) Hadde jeg hatt lappen, hadde jeg hatt gamlebilen, og det hadde ikke vært et problem..

 

Marvil: Jeg har alltid kjørt biler jeg har kjøpt, både før jeg har betalt omregistreringen, og før jeg har fått vognkortet, så det ser jeg ikke på som et problem ;) Men lurte på om jeg ville klare å slippe dyr omreg.. Men men, det blir vel en løsning på det..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du svaret jeg har gitt. :)

MortenK; Om du ikke ser på det som noe problem, så kjøp bil og kjør da. :)

Du spør, og da regner jeg med det er i henhold til regelverket du lurer, men om det ikke er farlig hva dette sier, hvor er da problemet..? :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra januar koster det 1 400 kr for å registrere en 95-mod (av normal størrelse), i stedet for rett over 6 000. Hvis jeg kjøper en 95-mod i år, og først registrerer den på en kompis, så på en annen kompis og så registrerer den på meg 1.1.2007, slipper jeg da de nesten 5 000 ekstra i omregistrering?

 

Lever inn salgsmelding på kompisen din, men ikke betal omreg. (det er greit om han fikser forsikring på den) kjør en mnd (da blir det begjæring på bilen pga ikke bet. omreg.) skriv da ny salgsmelding til en annen kompis (husk forsikring) før du registerer den på deg 2. januar.

 

Er kanskje ikke helt etter spillereglene, men det funker. (samt at du sparer 4600,- kroner)

 

Norge har verdens dyreste avgifter for omreg., er det rart man ser etter utveier... :rolleyes:

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever inn salgsmelding på kompisen din, men ikke betal omreg. (det er greit om han fikser forsikring på den) kjør en mnd (da blir det begjæring på bilen pga ikke bet. omreg.) skriv da ny salgsmelding til en annen kompis (husk forsikring) før du registerer den på deg 2. januar.

 

Er kanskje ikke helt etter spillereglene, men det funker. (samt at du sparer 4600,- kroner)

 

Norge har verdens dyreste avgifter for omreg., er det rart man ser etter utveier... :rolleyes:

Nettopp, var det jeg lurte på om var mulig.. Jeg har ingen spesiell bil i tankene, men både Volvo 850 og 940 ble jo oppdatert i 95, så jeg er giret på en 95-modell..

 

Marvil: Er kun delen med at å kjøre uten vognkortet i bilen, når forsikring er i orden, og omregistrering "er på gang", jeg ikke ser problemet med. Må jo være en grunn til at det er mulig å kjøpe en bil, uten å betale omregistreringen, for så å selge den videre innen kort tid. Å utnytte systemet er jo ikke feil =)

 

Hvis bilen blir kjøpt i dag, vil den ikke bli brukt før 7. desember uansett, og da vil den bli brukt fram til januar med varierende eierforhold ;) Får en del fint til bilen for nesten 4 600 kr, særlig nå når jeg "bare" jobber 70%, og de fleste pengene går med til bussfaenskapet..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det går også.. ;)

Sikker på at det er mulig? Så for meg at de gikk etter salgsdatoen på del 2 (eller var det 1?) av vognkortet..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår