kentiver Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Ja vet det er en million poster her om ombygging til 16V, men lurte på om noen vet av, eller vil lage en liten post om hvordan de gjorde det? Litt detaljert, gjerne med litt bilder og diverse, skrive om eventuelt problemer de kom over o.l Spesielt når det gjelder ledningsnett, det er det jeg syns er mest skummelt, men også det å bytte bremsene, bakstilling osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 har du bilen du skal bytte fra, er det bare å merke alle forgreningene på ledningsnettet med hvor de skal være, så bytte hele nettet.. det klarer du fint.. bremsene foran bytter du bare klosser og skiver.. med mindre den bilen du bygger fra er 256mm.. (16v etter 1990 ca.) det eneste jeg kan se du kan bomme på er montering av bensinpumpe, men aqlt er rett frem.. bare ta det av slik det står på 16v en og sett det over på din ( husk å ta med fødepumpa inni tanken og). festene til bensinpumpa er på bilen din allerede selv om du har forgasser.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentiver Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Ok:) Men har ikke noe gti delebil, kjøper motoren her på forumet, så må jeg kjøpe meg et ledningsnett også, så har ikke sjangsen å få sett før jeg montere:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 da bør du vite litt mer, dessuten er det sannsynlig at det er noen deler som du trenger og ikke får med... Letteste er å ha det komplette el-nettet til bilen.. mener skillz2k påforumet her har et kr nett liggende.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentiver Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Oki, ja skulle hatt meg et. Nå skal jeg vel å merke ikke bytte motoren før i februar, så får god tid til å skaffe deler:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 nå starter du som det jeg gjorde :) først kom motoren.. så kom ledningsnettet, så kom dataspruten, så gikk ledningsnettet, så gikk originalspruten.. nå kommer dataspruten på og turbo kommer.. baller bare på seg! :) men hvis du er redd for å gjøre feil, så vil jeg anbefale deg og skaffe deg en 16v delebil som noen har tatt motoren ut av! .. så har du ALT til å begynne med! jeg starta med kun motor, brukt MYE penger. kunne egentlig kjøpt en original 16v bil egentlig men.. Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 jeg starta med kun motor, brukt MYE penger. kunne egentlig kjøpt en original 16v bil egentlig men.. Men det ekke like morsomt;) Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentiver Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hehe, nei dæ e ikke like morsomt da:P Han jeg kjøper bilen av "Orph", skulle komme en tur å hjelpe meg:) Er ledningsnettet jeg er mest redd for:p Plus jeg har ikke skrudd så mye motor før, har byttet et par, men aldri åpnet dem opp:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 hvordan går det uten L.M.M da? :o Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentiver Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 L.m.m? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 luft mengde(masse) måler Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentiver Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Tror, ihvertfall slik jeg forstod det at han hadde det. Bilen stod med Halctech utstyr nå, men han skulle vist montere på K-jet systemet. Har som sakt ikke så mye peiling på motorskruing selv:( Håper på å skaffe meg en Gti motor som er så å si bare å sette rett inn i bilen. (Bortesett fra ledningsnett osv da selvsagt); men slik at jeg slipper og montere blokken osv;) Tenkte kanskje jeg skulle eksprimintere litt med den motoren som står i bilen min nå når den er tatt ut, slik at jeg får litt mere erfaring;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg