Gå til innhold

hvordan bredde skjermbuer?

Ranger emnet


teck

Anbefalte innlegg

veit du hvem du snakker til da? :shake

Trur ikke du har sett så mye av det han har gjort.. For det er sykt hva han får til :)

 

Trur ikke noen somhelst ting jeg... Men jeg veit godt at bruningen har sveist mer enn 99% av alle her inne iogmed at han er oppretter og har modda og retta en dullion biler...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

syntes du er flink jeg bead lock!!! og den eneste måten som er riktig er jo selvsagt den man bruker selv når man mener at man er "verden mester" som deg...tydelig at du ikke tåler konstruktiv kritik iog med at den jobben du har gjort på den compct`n er bra som du selv mener...

242 prosjekt

66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come

 

*jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes du er flink jeg bead lock!!! og den eneste måten som er riktig er jo selvsagt den man bruker selv når man mener at man er "verden mester" som deg...tydelig at du ikke tåler konstruktiv kritik iog med at den jobben du har gjort på den compct`n er bra som du selv mener...

 

Verdensmester?

nåh...

Men har meninger...ja....bestandig!

 

Jeg tåler kritikk...bare det er noe i den som er fornuftig....ikke noe vas om at en sveiser tvers over en bakskjerm uten at det slår seg...

 

Utfordringen til DEG blir da å lære oss hvordan DU GJØR

, som sveiser UTEN at det slår seg,å UTEN at du trenger å rette underveis eller etterpå!

 

Du begynte dette!

 

Jeg bare viste trådstarter at buer fra E-46 er ok å bruke for å få bredere skjermer...

 

Spurte ikke om hva verden mente om det jeg hadde sveiset!:shake

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei sveising har jeg aldri drevet med og jeg skjønner ikke mye av det gitt..

tviler ikke på kompetansen din bead lock,men jeg syntes ikke den jobben som du viste til her var røddig:)

siden du ber om bilder:

Bilde181.jpg

 

her har jeg skjøtet inn bakskjermen på hele høyden uten å blåse og uten at det slo seg noe..sveiset fra utsiden

Bilde005.jpg

 

Fint arbeid, men dette er ikke de verste plassene med tanke på trekking, da du har sveisen i vinkel der platene møtest. Jeg har desverre smertlig erfart trekking ved bytte av skjermbuer med kun punkting, og uten kjøling.

 

At beadlock vil vere litt forsiktig med varmgang på utsiden av et såpass nytt bilkarroseri, er jo vel ganske forståelig.

 

Anyways ramlet diskusjonen nesten ned på barnehagestadie her. Var vel ulike metoder for skjermbredding som var temaet.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

 

:D

 

Når jeg sveiser i karrosieri på biler så punkter jeg, starter føsrt litt i ene enden, fortsetter på andre enden, så på miden osv. Å sveis en hel remse uten at metallet slår seg eller at man ender med å brenne masse hull tror jeg skal vanskelig gjøres. Men nå har jeg ikke sveiset på volvo stål enda da men.

 

Holder med mead-lock her jeg! :)

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fatter ikke hvordan noen idioter kan kritisere andre uten selv å være der å se hva som blir gjort , synes seriøst at han bruningen burde kule den ned litt jeg og ikke late som han er verdens mester ...

 

du er sikkert flink men ikke kritiser andre uten at du er der og ser det selv bilder kan juge , har vært med på en del av bilene til ss performace selv og har sett alt mulig og det er bra i mine øyne ...

 

tror ikke de lar oss jobbe med sykt dyre biler hvis ikke vi vet hva vi driver med ...

 

 

Ps : må si den jobben din så bra ut den da ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager til trådstarter for avsporing her:)

har fulgt med i tråden din bed lock og skjønner at du veit hva du driver med,men det var i hovedsak sveisen på den hjulbuen som jeg syntes ikke SÅ bra ut på bilde.som slegga sier så kan bilder juge;)

ang bråkjøling av sveisepunkt:når sveisen flyter så "vrir" platene seg og hvis man bråkjøler så vil vridningen bli stående.hvis man ikke gjør det vil platene krype tilbake til sin opprinnelse,hvis man ikke er for ivrig og sveiser for fort da selvsagt.når jeg skjøter plater tilpasser jeg med en sagbladbredde i skjøten og punkter i hver ende først og etterhvert som jeg ser pplatene i skjøten nærmer hverandre tar jeg et kapp med saga der det ikke er sveiset..dette har jeg funnet ut er veldig viktig for minst vridninger i skjøten og best mulig gjennombrenning uten for lange punkter.et sagblad gir ca 1mm åpning..

men dette er sikkert noe dere praktiserer nedi lefsa bortsett fra blåsinga da;)

liker best suging jeg:)

242 prosjekt

66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come

 

*jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår