Gå til innhold

aUDUN`: BMW e36 318i -> Prosjekt KEBAB-tralle blir: M3 KILLER!

Ranger emnet

aUDUN`

Anbefalte innlegg

• Svar 650
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest brunerune
brunerune: har heldigvis tenkt på det så jeg har kjøpt senkesett(75mm foran) som skal være til bmw 6-sylindra som f.eks 325 som i da mitt tilfelle jeg skal bygge om til... :)

Okei.. skal tro det hadde holdt med 60/40mm hvertfall. 75mm er en del.. Men men, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt inn endel stasj som jeg håper jeg får nå til neste uken.

Bla:

Angel eyes front lykter

DTM speil

M3 GT spoiler

og mer....

Gleder meg til bomex kittet kommer i posten, da blir det gang ;)

Men vurderer å ikke sette på fronten helt enda da jeg er redd for å bli lokal snø-brøyter i distriktet. Noen som har erfaring med 75mm senk og frontskjørt på e36?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Idag fikk jeg en pakke. Trodde det skulle være de eletriske DTM speilene jeg bestilte.. av all forundring mottok jeg manuelle m3 speil :iconsm .. takk for god service Maxam-tuning :thumb

Men men, sendte dem en mail, håper de vil ordne opp da jeg betalte 1200,- (m3 speil koster kun 398)

Litt bilder:

Endelelig fått motoren på stativet

DSC03685.jpg

DSC03686.jpg

Skal lakkes imorgen eller til uka, matt svart.

Turboen

DSC03689.jpg

DSC03690.jpg

DSC03691.jpg

m3 speilene jeg IKKE har bestilt, hehe

DSC03688.jpg

DSC03687.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Fikk ikke gjort så mye men litt.

Har vasket motoren med white sprite og Unirens, så begynte jeg å lakke med matt svart lakk hos biltema. Er litt skeptisk at den vil holde så veldig bra da, uten grunning og med veldig ujevn overflate på motorblokka. Fikk vertfall rengjort den veldig godt slik at den ikke var "fettete" av olja lenger.

Litt bilder:

DSC03719.jpg

DSC03718.jpg

Brukte gamle topp pakningen som maskering. Og 2 trekubber for å presse den slik at den ble liggene inntil blokka.(For dem som sikkert lurer på hva det er for noe :P

Skjekka klaringen mellom toppen på det nye dekket og framskjermen. Ser ikke ut som store klaringen. Godt demperene og fjærene ikke demper noe som helst da :P

DSC03721.jpg

Er foresten ennå verre bak, der får jeg ikke stappa dekket inni hjulbuen engang, men håper at camberen(som bmw er kjent for å ha bak) gjør det mulig at den ikke vil subbe borti.

Har 75/40 senking foresten(6syl senkesett med 4syl motor).

Noen tilbake meldinger her? føler jeg skriver veldig mye for meg selv :doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut detta,kansje du bør vurdere syre vask på motoren da blir den som ny. Jeg skal gjøre det på min,det er ikke så dyrt heller ca 900 for blokka.men det er i oslo da.Det blir tight med dekka hehe,blir spennende og se om det går. vi ligger ca likt på motor siden,har du grenrør og sånt ell.

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke grenrør nei... tenkte bare på en vanlig turbo manifold jeg, søskenbarnet mitt er sveiser så tenkte å få han å mekke noe digg i rustfritt med TIG :D

Det med honinga vet jeg faktisk ikke helt,Hvis du ikke skal ut med stempler og sånt så hadde ikke jeg orket heller hehe. tenkte på manifold jeg også,det er vell ikke umulig og få lagd seg noe:) Når har du planer om og bli ferdig a.Det ser ut som at jeg kansje klarer det til sommer'n:eddie

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo endel arbeid med alle lagerbukkene og veiva og stempler osv.. Alt er så smått i forhold til det jeg er vandt til å skru på...

Tror det blir litt for liten plass i motorrommet til grenrør + turbo.. er trangt nok fra før.

Hvor har du tenkt å plassere turboen da? jeg tenkte at manifolden skulle peke fremover slik at den blir plasser der hvor spylerveske beholderen er nå... :D Da får jeg også godt me luft fra front fangeren på luft filteret.

Håper jeg blir ferdig til Mai.. det er målet vertfall :D

Har klart å fått meg litt smålig sponsor og slik at jeg får endel billig styling og interiør. Men skulle hatt noen som sponsa med litt billige motor deler også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider