Gå til innhold

aUDUN`: BMW e36 318i -> Prosjekt KEBAB-tralle blir: M3 KILLER!

Ranger emnet


aUDUN`

Anbefalte innlegg

Er jo endel arbeid med alle lagerbukkene og veiva og stempler osv.. Alt er så smått i forhold til det jeg er vandt til å skru på...

 

Tror det blir litt for liten plass i motorrommet til grenrør + turbo.. er trangt nok fra før.

 

Hvor har du tenkt å plassere turboen da? jeg tenkte at manifolden skulle peke fremover slik at den blir plasser der hvor spylerveske beholderen er nå... :D Da får jeg også godt me luft fra front fangeren på luft filteret.

 

Håper jeg blir ferdig til Mai.. det er målet vertfall :D

 

Har klart å fått meg litt smålig sponsor og slik at jeg får endel billig styling og interiør. Men skulle hatt noen som sponsa med litt billige motor deler også ;)

 

 

Det er god plass i e30 da, er det ikke det i e36'n Turboen blir på siden av motoren ved spylerveske beholderen jeg skal lage grenrør så jeg kan plassere turboen der jeg vil ha den.

 

Denne er til e36 tror jeg,det er sånn du skal lage ell

2b57f79d.jpg

 

Sånn blir turbo plasseringen på min.

4670-9072-4887.jpg

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 650
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

må aldri tenke på å lage en manifold som er 1 del, må ha 2-delt.. da kan den "bevege" seg litt mer uten å sprekke.. som den kan gjøre ved hard kjøring osv.

 

Så bra ut den manifolden der.. :)

 

Har sett at folk sliter litt med å plassere turbo i e36 med 6'er i.. er ganske trangt å godt under pansere ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må aldri tenke på å lage en manifold som er 1 del, må ha 2-delt.. da kan den "bevege" seg litt mer uten å sprekke.. som den kan gjøre ved hard kjøring osv.

 

Så bra ut den manifolden der.. :)

 

Har sett at folk sliter litt med å plassere turbo i e36 med 6'er i.. er ganske trangt å godt under pansere ja :P

 

JA det er kansje mer teknologi under panseret der hehe. Jeg er henger ikke helt med på den manifold delen,mener du at men skal lage to deler, 3 på hver liksom.Da er den på bildet 1 del da. hehe eller er jeg helt på jordet nå.:shake

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er slik jeg mener.. at manifolden er 2-delt.. 3 utak per manifold.. men at den igjen møtes igjen ved turbo flensen, sjønner?

 

Skjønner men manifolden og turboen følger jo motoren så det blir vell ikke brytninger der,eller tenker du på at turboen beveger seg litt

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, manifolden vil vri seg og vokse når den blir varm, og hvis manifolden er så lang (6sylindrer i 1 lang del) så vil den lett vri seg eller sprekke...

 

Her er noen bilder som viser litt hvor trangt det er i en e36 og litt muligheter for montering og plassering av turbo:

133137853.jpg

Turbo montert på undersiden av manifolden, her vises ikke turboen...

 

444339_107_full.jpg

På inntaks siden av motoren.. må ha litt lang manifold da :P

 

e36man3.jpg

Bedre bilde av turbo plassert under manifold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår