Gå til innhold

Gassresponsen er blitt dårlig, og bruker lengre tid opp i fart.B230k. Mulige feil?

Ranger emnet

bilgal86

Anbefalte innlegg

Jeg har en volvo 240 gl 1987 mod som har oppfør seg litt trøblete i det siste. Gassresponsen er blitt dårlig, og bilen bruker lengre tid opp i fart enn den gjorde før. Skulle småteste den litt, og var såvidt at den ville over 160 km/t. (På en øde landevei uten biler, så slapp av). Virket så dau at jeg fikk nesten tårer i øyekroken. Kan det være forgasseren eller tett luftfilter??

Har den velkjente b230k motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Henger meg på her, har også hatt litt problemer med min b230k.

Noe treg opp i fart,bruker litt mere bens en vanlig, og et helvete å starte når den er kald, må bruke chocke selv om det ikke er minus,smeller i alt av rør og kengerud bensin hvis den ikke varmes 5 min eller mer. Normalt?

Sry OFF.T. Men gidder ikke lage en ny tråd om enda en K motor :D

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i overhallings sett til forgasseren å bytt det så går den som en klokke igjen eller ta opp å rens i flotørhuset da det sammler seg mye dritt i dyser å sånn...

:magic:

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i overhallings sett til forgasseren å bytt det så går den som en klokke igjen eller ta opp å rens i flotørhuset da det sammler seg mye dritt i dyser å sånn...

:magic:

Noen ide hvor jeg kan finne et overhallings sett?

flotørhuset? Bilde?

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotørhuset eller kammeret er på undersia av forgasseren din.. du bare skrur av lokket på undersia av gasseren så ser du rett inn i huset.. ;) du kunne jo prøvd å rensa den og blåst gjennom den med trykkluft da hvis du har tilgang på det.. du kunne jo også ha sjekka luftfilteret og litt slike ting da.. flere små ting kan tilsammen ha litt å si vett.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør for og LÆRE er og dra på fks. volvo eller BCB etc. og kjøper deg et overhalingsett til gasser`n og et nytt luft filter.

Eller så kan du kaste på en weber gasser i fra en ford (fks. 2,0l Taunus, 2,3 Granada osv. Sjekk etter at det er weber!) Og setter den på 230k innsuget ditt (den trenger kun små tilpassninger), da vil den nokk gå vesentlig bedre + at det ikke blir stort mere bensinforbruk, det er og anbefalt og sette på en anna kam!

Lykke til, detta fikser du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem med gamlebilen.

Jeg anbefaler å bygge om til b230a gasser og innsug, går med en kveld for noen som ikke har gjort det før.

Kjøp inn: gasser med innsug ( bør ligge på rundt 5-600,- hos en hugger), chokewire med hendel, gasswire fra en bil med b230a(da denne er noe lengre) og høytemperatur pakningsstoff( fås på de fleste bensinstasjoner + biltema osv.)

1. skru av gammelt innsug med gamel gasser

2. fjern vakumslagene som går til den gamle forgasseren

3. fjern vakumpumpe på venstre fjørtårn

4. plugg evt andre vakumslanger du har koblet fra og hull i det nye innsuget som du ikke skal bruke med en passelig skrue el. lign.

5. fjern gammel pakning mellom innsug og topp med en skrape

6. legg på pakningsstoff der du nettopp har fjernet den gamle pakningen

7. skru på det nye innsuget med forgasser

8. bytt gasswire

9. monter chokewire

10. start opp og juster forgasser. blandingsskrue midt under på flotørhuset, 8mm, skrues ut for mer bensin og inn for mindre viss jeg ikke husker feil.

11. juster tomgang, flatskrue nedi et "hull" på innsuget.

- 2000 Toyota Landcruiser

- 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt

x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt

x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F-innsug og LH2.4 ledningsnett, 530 topp og turbo, tut å kjør :)

men nå snakker vi et lite budsjett, ikke alle som vil koste uhorvelig mange tusen på en gammel volvo slik som noen av oss gjør...Kremt... hehe.

skal se om jeg finner bilde av k-forgassern, fant til stromberg 175CD så det skulle ikke være vanskelig å finne de andre heller.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider