VwDude Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 husk å rope ut når du vet hvilken.. hehe.. finner du det ut i løpet av kvelden skal jeg opp på lier igjen i morgen.. takk for overlevering av plastikk idag.. blir sånn påtvunget arbeidskrav nå jo:P Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 da blir det ekstra motor på meg, ser det ut for, med tidligere nevnt girkasse, men... jeg har forstått det slik at jeg må ha overføringa (alt fra girspak og helt frem?) i tillegg, noe som selger dessverre ikke har.. er overføringa på 5 trinns identisk med eks. 2'er overføring? evt noen som har dette liggende som jeg kunne fått kjøpt? dette er forøvrig bilde av moroa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 endelig...de var ikke helt runde, levd et hardt liv, men med litt bly så ble det bra! tenkte å ta en liten oppsummering for meg selv, sånn nå når det nærmer seg jul. har akkurat flytta bilen til en privatgarasje med altfor liten plass, så det må litt aktiv rydding der før jeg får gjort noe som helst... skal hente girkasse, med tilhørende gti-motor i dag, så da ender jeg opp til slutt opp med en motor med 4-trinns kasse til overs..mangler giroverføring! (noen som har en de vil selge??? :) ) klare lykter med kryss venter på å bli montert, montere justerbart senk igjen etter ats felgene er på (måtte bytte til originale fjører når bilen skulle flyttes pga innpress) motoren er fortsatt ikke helt i hundre, bl.a co må justeres også må forstillinga justeres etter senkinga.. nye stoler skal inn (kjøpt av drturbo) som om ikke er voldsomt vakre så er de ihvertfall hele og fine, også bytte girkassa da etterhvert som jeg får plass... det jeg har hittil gjort på bilen har jo i grunn bare vært barnemat for mange av dere, men jeg synes det har vært en ok måte å begynne på, for min egen del, og jeg føler meg ihvertfall tryggere på at man får til og lærer, ved bare å prøve! forumet her er uansett en stor ressurs som gir meg svar og vel så det på alt jeg lurer på stort sett..så tusen takk for all hjelp så langt! siden jeg har flytta til en mye mindre garasje, så har jeg en del ting og tang som hadde vært fint å bli kvitt pga plassen. en motor med 4 trinns kasse, to gti-topper med innsug, spjeld og luftmengdefordeler og en 2L topp som visstnok passer på 1.8 blokka..fremstoler og bakseter til golf 2 som er stygt på den vanlige plassen, og 4 stk 7-15", 4 stk 6.5-15" alu felger som alle er strøkne.. også trenger jeg da giroverføring og slingrebolter til mitt nye felgprosjekt ;) thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 da blir det ekstra motor på meg, ser det ut for, med tidligere nevnt girkasse, men... jeg har forstått det slik at jeg må ha overføringa (alt fra girspak og helt frem?) i tillegg, noe som selger dessverre ikke har.. er overføringa på 5 trinns identisk med eks. 2'er overføring? evt noen som har dette liggende som jeg kunne fått kjøpt? dette er forøvrig bilde av moroa... Jeg har hatt utrolig mye kødd med giroverføringene på bilen min, men har etter hvert funnet ut at det bare er det lille S-formede (på biler med 5 trinnskasse) staget som går paralelt med tannstanga som er forskjellig. Jeg har bare en gang hittil hatt "gleden" av å kjøre med girspak til bil med original femtrinnskasse. Stort sett ellers har jeg kjørt med spak fra bil med firetrinsskasse. Jeg har hatt problemer med at spaken ikke har hatt nok sideveis bevegelse, men dette løses elegant ved å endre lengden på det nevnte S-formede staget. Dette gjøres ved å fjerne plastkuleleddene i endene, gjenge opp ca 3 cm inn på staget og sette på M8 uniballs fra Clas Ohlsson. Dermed kan du endre lengden på staget og således utveksinga på giroverføringene, slik at det er nok sideveis bevegelse i girspaken. Da får du plass til å legge inn alle fem girene og du har til og med revers:). Det S-formede staget skal kobles på den ledige kula du ser sitter til venstre for diffhuset på girkassa di (bak drivakselflensen på førersida). På biler med firetrinnskasse er dette staget en stang med ca 160 graders vinkel. Dette vil ikke funke på femtrinnskasse (har prøvd maaaaange ganger), ettersom det vil butte i tannstanga så du ikke får lagt inn 5.gear. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lassjus Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Hei igjen melluh. Dette går fremover ser jeg. Det er bra. Gleder meg til å se noen nye bilder av bilen igjen også jeg, for å se åssen den ser ut nå. Skal være treff i drammen neste tirsdag klokken 20. Drammen VWklubb Tror ikke det er noen i Asker, så skal prøve å henge meg på. Selv om vi har laget en egen einzerklubb i forumet her da ;) Skal du dit. Skal dit med en kompis. Det blir moro. Ta turen innom hvis du vil. Siter xGolf I Cabriolet 1986mod. xEier ikke lenger en Golf II 1989mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 nå ble jeg i særdeles godt humør! tusen takk for hyggelig lesing böhser :D angående treffet hadde det vært morro, men dette er da siste dag på skolen, med en voldsom tilstelning på kveldstid, som jeg er forventet å dukke opp på..utrolig dårlig timet! (jeg burde vel prioritere det som er viktig, men...) ta det igjen på nyåret. ang bilder så er jeg nysjerrig selv! få på gewinde og ats og få den ut av garasjen, så skal jeg leke litt fotoknutsen... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lassjus Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Haha.. ja.. Skjønner. Det er jo ikke hastverk. Legg ut noen bilder etterhvert når du får tatt de da. Gleder meg til å se det, særlig ATSene. Lasse Siter xGolf I Cabriolet 1986mod. xEier ikke lenger en Golf II 1989mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heff_88 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 takker for en hyggelig handel og ikke minst en hyggelig einser prat.:) får ta en tur nedover å sjekke ut prosjektet når lappen er i boks på nyåret en gang. Siter - 80 quattro 5e x 85 Audi Coupe Gt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 hehe, takk selv heff! hyggelig, og jeg må bare få si at det prosjektet ditt er et kupp! makan til god handel du har gjort der ;) blir spennende å følge med videre.. og lykke til med lappen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 det er lavt..subber i eksos på den minste antydning til dumper..! men der er jeg vel ikke alene!?! jeg som var bekymra for at det ikke ble lavt nok...har enda et par centimeter foran og bak, jeg kan skru ned... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lassjus Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 wow.. Fete bilder.. Den ser utrolig fet ut med de nye felgene. Mangler liksom litt på fronten, klarer ikke sette fingeren på det ;) Kult med nye bilder. Siter xGolf I Cabriolet 1986mod. xEier ikke lenger en Golf II 1989mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Bean Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Såg godt ud med deg felgene. :) Siter - 83 VW Jetta c - 91 VW Scirocco GT2 turbo - 08 VW Fox 1,4 tdi - 75 Audi 50 - 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 men tror 9-14 heller ikke hadde vært feil ;) men det ble en dramatisk forbedring kontra stusselige 15" og 40mm fjører! vurderer å kvitte meg med de røde lyktene bak også..lyst på mørke.. også har jeg et sett originale ronal turbo til overs ;) vurderer å bruke de selv, men sikler på 9-14 felgene til mr.bean... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Bean Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 men tror 9-14 heller ikke hadde vært feil ;) men det ble en dramatisk forbedring kontra stusselige 15" og 40mm fjører! 9x14 er sjef. :) Siter - 83 VW Jetta c - 91 VW Scirocco GT2 turbo - 08 VW Fox 1,4 tdi - 75 Audi 50 - 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 da er det offisielt..! blir originale, svarte plastfangere på vogna...har ihvertfall bestemt meg for det, nå ( etter et middels morro julebord ;) ) så med originale fangere, litt sveising på bakplata, og ei leppe foran av uviss type, ønskes det god jul til alle dere her på einser-forumet :) takk for all hjelp! thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg