Gå til innhold

ble ener på meg også...!

Ranger emnet


melluh

Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da er det offisielt..!

 

blir originale, svarte plastfangere på vogna...har ihvertfall bestemt meg for det, nå ( etter et middels morro julebord ;) )

 

så med originale fangere, litt sveising på bakplata, og ei leppe foran av uviss type, ønskes det god jul til alle dere her på einser-forumet :)

takk for all hjelp!

 

thomas

 

 

Gratulerer med en god (om ikke akkurat veloverveid) beslutning! Da blir bilen seende riktig ut:). Og med de små hjula er brukbare sprintegenskaper ifm. lyskryssrace absolutt til stede (er like forbanna gøy hver gang:D).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, takk alle sammen! hyggelig å høre..jeg som bøy på den leppa forresten, men i det håp om at den var strøken...kjøper jeg heller ny!

 

blir litt mer jobb dette her, (med org. fangere) regner meg å bytte nedre delen av bakplata, men det blir nok verdt det!

 

veldig fornøyd med ats'ene..brukt fem-seks timer pr. men det er fordi de var et dårlig utgangspunkt..fått tak i et sett til nå i 7-13 som muligens skal pusses opp enda litt bedre. men jeg vil ha 14" i grunn...vi får se!

 

og tror det blir hissig aks på vogna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

skjer ikke stort her om dagen gitt...andre som står for underholdninga!

 

anyway...det endres trolig...kjøpt sveiseapparat i dag, så fikse litt på bakplata på vogna fort som mulig. har kappa bort litt krokan ved tauekroken! bare brålære seg å sveise først... :google hehe

 

men så er det denna girkassa, da...litt usikker før jeg går i gang :wonder:

 

her er et bilde av overføringa, tror det er riktig og er dette det avbildede uniball-lageret riktig type i m8 størrelse? ble litt usikker på utv. eller innv. gjenger... og kunne noen satt en liten ring rundt problemområdet for meg på oversiktstegningen?

 

takk, takk :)

 

apropos: blir cl-leppe, og org. svarte fangere til helga ihvertfall! jeeeeeee!

 

uniball.jpg

 

IMG.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det vil si at det er nr. 7 på tegningen som må forlenges??? med et identisk uniball ledd som det jeg hadde bilde av?

 

jeg spør å graver... takk for hjelp :)

 

edit: har kjøpt et uniball ledd med innvendige gjenger, ikke slik som på bildet seff! jeg må ha det inn med teskje så nøyaktig hvordan hele denne operasjonen med da bytte av ledd og greier (staget blir totalt kortere?) er jeg ikke stø på, men jeg får prøve å se...satser på å få gjort det på lørdag med hjelp av vwdude så det ordner seg nok..!

 

om jeg husker det så skal jeg prøve å få tatt bilder, slik at om det er av interesse for andre grønnskollinger, så ser de hvordan det gjøres...om jeg får det til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posisjon 7 må være av den S-formede typen som biler med femtrinnskasse hadde.

 

Og så må du ha uniballs med innvendig gjenge og de må være av den lukkede typen. Egentlig så ligner de på de plastleddene du har originalt, bare at de er i metall og at de skrus på giroverføringa i stedet for bare å trykkes på, slik som de originale. I fall du ikke har fått det med deg; du må gjenge opp giroverføringa for å få uniballene til å sitte. Ettersom overføringa blir litt lengre når du setter på uniballs måtte jeg korte inn mine litt i hver ende. Her er det viktig å måle lengden på overføringa før du peller den i fra hverandre, slik at lengden du får etterpå er lik. Ettersom du nå har gjengeparti i hver ende kan du nå også finjustere giroverføringene, eller rett og slett la de ha original lengde og bare nyte presise og kontante girskift:D.

 

Enda et tips: Om du borrer hullet på posisjon 4 litt lenger ned (f.eks. i knekken) der posisjon 1 skal festes i denne vil du få kortere bevegelse i lengderetning på girspaken (såkalt short-shift). For å gjøre jobben fullstendig modder du naturligvis posisjon 1 også med uniballs, så unngår du plastforinger og låseklips:).

 

EDIT: Nå fant jeg en uniball fra Clas av den typen jeg bruker til giroverføringer: Den har artikkelnummer 20.4674 og heter "vinkellänk M8" på nært utenlandsk.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mad maxx: jeg får nok ikke sendt pm dessverre, jeg har vært slem å drevet med ulovligheter her på forumet ;)

 

solgt en del stereo uten å ha registrert meg som firma...og det er ikke populært! så send meg enten en mail på postkassami@hotmail.com eller melding 93874181 :)

 

böhser: utrolig godt forklart som alltid! begynner å bli noget klarere nå...men jeg fant ikke det respektive artikkelnummeret du nevner, men regner med det er denne?

 

http://www.clasohlson.no/Product/Category.aspx?id=251067

 

forresten!

 

jeg handla meg sveiseapparat, her om dagen, så det blir nok til at jeg sveiser nye fester og flytter batteri baki, også fjerner jeg hele reservehjulsbrønnen grunnet rust i bunn. bare skjærer den bort og sveiser inn nytt gulv over.

noen synspunkter på det? se hvordan det går etter litt knoting med apparatet...alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

böhser: utrolig godt forklart som alltid! begynner å bli noget klarere nå...men jeg fant ikke det respektive artikkelnummeret du nevner, men regner med det er denne?

 

http://www.clasohlson.no/Product/Category.aspx?id=251067

 

Ja, det er dingsen med artikkelnummer 30-9356 (som av en eller annen grunn er annerledes enn de jeg har liggende). Men hvorfor i det hele tatt søle bort tid på å finne dette inni internett? Det er jo bare å karre seg til nærmeste Clas og handle biter, så man kan komme i gang med noe fornuftig arbeid på bilen. Foran PC'en skjer det ikke for mye fornuftig, i så måte.

De henger i samme reol som kulelagerne.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier noe...begynne i morgen!

så da er trolig fangere og leppe på i løpet av helgen, så får vi ta det derfra...

 

men nok en gang takk for hjelp!

 

edit: fangere og cl-leppe er i hus :)

fangerne har krom lister, noe som ikke passer min bil, så om noen trenger dette, og har et sett strøkne uten krom er de velkommen til å bytte! men det bør skje fort...ellers blir krom'en sort (hørte jeg noen banne i kirka!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår