Gå til innhold

ble ener på meg også...!

Ranger emnet


melluh

Anbefalte innlegg

grøss å gru...haha...mye gummi ja! "taper" en god cm på senk der...men må jeg voldta hjulbue, så skal nok vinkelslipern få gå varm!

ang. felga så leker jeg med tanken om ny farge...men det er for jævlig med tanke på at de er ny-pulverlakka med klarlakk! se først hvordan det blir på, helheten med org. fangere osv. å ikke mobb kanten a'! :deng hehe

et er forresten vanskelig å se pga et tykt lag lakk...men grundigere inspeksjon kommer!

 

er sykepleier i dag for kjæresten min, forresten..skal på legevakta nå, å der var det visst inntil 4 timers venting...faaaan, det var den dagen lissom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dagens hendelser!

fått bytta dempere rund baut i dag..kjøpte et sett av dinge her på forumet for en tid tilbake som visstnok skulle senke 80/80..foran stemmer nok dette, men bak senker det bare rundt 40-50mm.. :boxers passa uansett bra foran med 15" og 195-50 gummi.

 

begynt å pusse ned frontplata også, er ikke veldig pen i tillegg til litt rust jeg tar i samme slengen! så leppa må nok vente litt til!

 

tok et par bilder av garasjen å "møkkabilen" jeg deler den med...

 

"jøtul" 2000 watt

SSL11371.jpg

 

SSL11369.jpg

 

passe lavt :)

SSL11370.jpg

 

SSL11372.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

lenge siden det har skjedd ting her gitt! driver å sliper ned nederste delen av frontplata, lager et skille under fangern. var litt overflaterust som jeg har tatt, klint på med rustbeskytter, og skal ha på tectyl i dag...

blir en lettvin løsning, gidder ikke mer jobb pga noen bulker etc fra før av, så "neste gang" blir det bytte av hele frontplata.

 

klippet til platebiten som skal sveises inn på bakplata også. blir samme prosedyre der, skillet kommer under fangern for ikke å se overgang.

 

13" ats'ene som sto på bilen er havnet hos vwdude, tror det blir tøft med clipper kit og ats :)

 

her kommer de utrolig spennende bildene! mangler bare å matte ned litt og maling foran, har klippet til stålbit til å sveise inn bak.

først antirust og så tectyl...

 

SSL11379.jpg

 

SSL11378.jpg

 

SSL11383.jpg

 

SSL11384.jpg

 

SSL11382.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

er ikke stort som skjer, så det lille jeg får gjort skal jeg jommen vise :)

lekt meg litt med sveiseapparatet i dag, og jeg må innrømme at tynnplatesveis (0.9 mm) er ikke lett ass....! skal søke litt rundt om litt teori, å se hva jeg gjør feil! :o

 

shina opp og sota et sett orginale baklyker, skjært ut rusta av brønnen og lakkert frontplata, slik at fanger og leppe kommer forhåpentligvis i morgen...

fargeforskjellen på frontplata kommer nok noe av at lakken er fersk, men også en litt falmet farge på bilen...skillet havner under fangern, og blir uansett ikke synlig..

 

litt usikre planer for bilen fremover, en del ting som tilsier at en bil er nok (har en bruksbil i tillegg) og har i grunn ikke planer om å bruke denne på vintern, så vurderes solgt til fordel for brukseinzer...

 

SSL11398.jpg

 

SSL11400.jpg

 

SSL11402.jpg

 

SSL11405.jpg

 

SSL11406.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

det er så pussig..noen ganger så blir det kål, og om og men, og aldri om alt går knirkefritt.......

 

men dagen i dag derimot! :D

 

ga f i skolen, måtte få hodet innstilt på noe annet, så da ble det golfen...fikk tilfeldig tak i bolter hos ei sjappe jeg hadde glemt her i drammen...så da fikk jeg på felgene foran...så prøvde jeg bak, men der var boltene for lange, tok i inne i trommelen. så da ble tema og deres spacere redning enn så lenge...

 

så vips - felgene var på! glede...så kristoffer (iden) tok noen bilder av oss i dag...

 

forøvrig er bagasjerommet og hjulbrønn ferdig lakkert og sveiset, fronten mangler bare blinkers og motoren er så å si justert, så nå går den som ei kule :D

 

IMG_3076.jpg

 

IMG_3078.jpg

 

IMG_3081.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir deg ikke! 2. gang du gnir det inn at det er lite kant... :angry: hehe

 

men om jeg får si det selv, så er jeg meget fornøyd! sveisa bakplata nå, så anser jeg bilen for mer eller mindre klar for sommeren og treff om den fortsatt er i min eie!

 

har en som har sagt han skal ha bruks escorten min, så da har jeg jallfall bare en bil fremover...vi får se hva som skjer! jævli morro med bil som det er litt futt i og da...avhengighetsdannende er jeg redd for :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir deg ikke! 2. gang du gnir det inn at det er lite kant... :angry: hehe

 

men om jeg får si det selv, så er jeg meget fornøyd! sveisa bakplata nå, så anser jeg bilen for mer eller mindre klar for sommeren og treff om den fortsatt er i min eie!

 

har en som har sagt han skal ha bruks escorten min, så da har jeg jallfall bare en bil fremover...vi får se hva som skjer! jævli morro med bil som det er litt futt i og da...avhengighetsdannende er jeg redd for :titties:

 

Så bra at du har mulighet til å bli kvitt Escroten:).

Og det er direkte vanedannende å kjøre bil som går litt bedre enn gjennosnittsbilen. Det er direkte depressivt å subbe rundt i Einser med 70HK svak motor, slik jeg har gjort siden oktober nå.

 

En Einser er så og si perfekt som hverdagsbil, når man bare har fått luket vekk barnesykdommene og fått en driftsikker bil med god teknikk. For å sitere min gode venn Einserfreak: "Det finnes vel ikke en bedre egnet bruksbil enn en 1983 GTI" (men i dag kjører han Polo Cross:ahahahhaha: ).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teknisk er den ihvertfall bra, veldig tight og god så langt...tre siste eu har den gått gjennom uten feil, så det burde da jammen være såpass!

er bare å få målt co skikkelig og justere litt.

den var litt kinkig å få fyra i vinter, men med feil co, og start en gang i måneden, så er ikke det akkurat ensbetydende med at den er vrang på vinterstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt kål om dagen...fikk justert co riktig, og nå er bensinpumpe, bensinfilter, plugger, pluggledninger og coil-ledning, fordeler lokk og den "greia" inni lokket byttet uten hell...så da må nok mengdefordelern til pers! vært no snakk pm en magnetventil i målern, men det sier meg ingenting...! ikke sett eller hørt om...

 

så litt styr om dagen for nå er jeg jævli klar for å cruise litt! :)

 

noen som har noen gode tips, eller har opplevd samme problem? (som forøvrig er at bilen butter på 3500 rpm, omtrent som den får for lite bensin, så den drar ikke lenger opp på turtall...)

 

ellers er det blitt rydda opp i ledningsnettet i motorrommet til ymse målere og diverse, og kameraet mitt har tatt kvelden anger2 så lite bilder om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår