SpottedinNarvik Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hei. Går og tenker, planlegger og lufter tanken om et litt sprøtt custom prosjekt. Så er derfor ute etter noen som har erfaring fra ombygging fra fwd(fremhjulstrekk) til rwd. Har en gammel fwd som jeg har planer om å bygge om med en litt sprek motor og rwd. Evt, til drift, eller generelt "bus" bruk. :) Lufter som sagt tanken, vet at d ligger mye arbeid i ett slikt prosjekt. Så tar gjerne en idemyldring eller gode råd osv. Har mye fritid og lite erfaring, dere skjønner:P Thx Siter Spotted in Narvik på Facebook? https://www.facebook.com/groups/113062795388716/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MicrolaXx Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Ja du kan jo starte med å fortelle oss hva slags bil det er snakk om.... Det er greit at det finnes RWD-utgaver av det aktuelle bilmerket... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 siden du heter 900i, så kan man jo ta en vill tipping av at det er en gammal saab 900 du tenker på? I såfall, så er jo motorene i disse allerede montert "riktig" vei for RWD :) Bortsett ifra at de står 180 grader feil :P Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hvis du skal gjøre det med en Saab 900 og ikke har noe erfaring fra før og ikke kan sveise ol. kan du bare legge prosjektet dødt, er ikke noe man gjør uten viss innsikt. Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Som Kenito påpeiker, her må det sveising til. Oppskriften er enkel, praksisen tek tid. -Skaff en motor og girkasse som står rette veien. -Senk nedi motor og gir og la det henge omtrent der du vil ha det. - Ta mål for å lage motorfester og lag dei. -Finn ut om du må kappe ut deler av dørken for å erstatte med annet som har plass til girkasse og mellomaksling. -Lag braketter for å feste girkasse. -Monter motor og gir. -Finn bakaksling og hjuloppheng som passer til din bil. -Sveis inn festepunkt for bakaksling og hjuloppheng. -Tilpass mellomaksling -Gje gass og spinn ronde renga! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpottedinNarvik Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Her er det jo mye å ta tak i da, takk for gode råd å seriøse svar. Er nysgjerrig liksom og har nok av tid. Vil gjerne utvide min horisont, og gjerne skape no litt spesielt eller rått. Har ikke problemer inne sveising. Men heller ang. hva som egner seg. (motor, gir, akslinger osv.) Har i hoved sak tenkt på en gammel 1985 Saab 900 som plager meg at bare står der. Orker ikke legge noe i den som FWD fordi jeg allerede har en 1986 900i på veien, da med innsprøyting og den 1985 er forgasser. Så bare går å funderer litt. Siter Spotted in Narvik på Facebook? https://www.facebook.com/groups/113062795388716/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpottedinNarvik Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Innsikt er ikke noe som kommer av seg selv da, er lærevillig og er ikke redd for en å annen utfordring og heller ikke redd for å prøve å feile litt. Vil bare lage no gøy som evt. vekker litt oppsikt. :D Siter Spotted in Narvik på Facebook? https://www.facebook.com/groups/113062795388716/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Jeg var med og bygde om en 80-talls Saab til 4x4, bileier hadde en ekstra komplett diff og en i deler. Vi monterte en ekstra pinion mot diffen foran i spesiallaget lokk, monterte den ekstra diffen mellom bakhjul og fikk tilpassa en mellomaksel. Hvor stikkakslinger og nav ble henta fra vet jeg ikke... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Nyere saab motorer passer jo på opel omega girkasser. tøffest med "riktig" motor da synes jeg. når det gjelder bakaksel ville jeg kjøpt et firelinksett og hengt opp en volvo 240 aksel Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 dette er ikke bare litt mye jobb..det er MYE mer enn som så.. dette er en jobb som du kun bør begynne med, om du er spesielt flink til slikt.. Det kan skrives i en time, uten å få med alt som må gjøres :) Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpottedinNarvik Skrevet November 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Okei, virker som det er litt 50/50 angående kunskap vs. arbeid her.. så jeg er hvertfall klar for en utfordring. Så er det da ett par spørsmål: 1. Hvilken motor/gir egner seg? 2. Overføring/Bakstell? 3. Karoserriarbeid? Hva må gjøres/ikke gjøres? 4. Bremser? :) Siter Spotted in Narvik på Facebook? https://www.facebook.com/groups/113062795388716/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Som Kenito påpeiker, her må det sveising til.Oppskriften er enkel, praksisen tek tid. -Skaff en motor og girkasse som står rette veien. -Senk nedi motor og gir og la det henge omtrent der du vil ha det. - Ta mål for å lage motorfester og lag dei. -Finn ut om du må kappe ut deler av dørken for å erstatte med annet som har plass til girkasse og mellomaksling. -Lag braketter for å feste girkasse. -Monter motor og gir. -Finn bakaksling og hjuloppheng som passer til din bil. -Sveis inn festepunkt for bakaksling og hjuloppheng. -Tilpass mellomaksling -Gje gass og spinn ronde renga! du glemte å lage tunell for mellomaksel og girkasse, modifisere torpedoveggen for denne tunellen og tilpasse og montere oppheng for bakakselen (hvis du bruker stiv bakaksel som vil være det letteste) pluss alle de andre små justeringer og tillpasninger som dukker opp etter hvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Les punkt 4 og 7. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.