Gå til innhold

En svime rømmer landet. En tråd om livet, skole og bilmiljø i Wales.

Ranger emnet

Skidracer

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Mens jeg skriver dette, siver det en kjent lukt av brent plast forbi meg, her jeg sitter i 2. etasje. Gutta jeg bor sammen med driver på med og flamberer merkene på branndørene her i huset med deodorant og lighter..... En ganske vanlig dag i Nr70 Cromwell street, altså.. :tannløs: Jeg avslutta sist med at jeg var på biljakt, og det kommer jeg tilbake til etter en liten forklaring.

dette var veldig intresang lesning!:thumb

Gleder meg til og høre åssen bil du kjøper deg, og noen bilder fra Svanesjø..

Joachim

Navnet Swansea er stort sett en gjenstand for missforståelser. Navnet stammer fra en viking ved mavn Svein, som kom hit en tur. Lettere eiegod, som de fleste vikinger vel var, døpte han stedet Sveins Sjø.... Dette blir jo på engelsk til Sveins Sea, og med litt rar uttale, (briter uttaler Svein som Swain) og litt tid, var det noen som omtalte stedet som Swansea. Personlig har jeg ikke sett en eneste svane her ennå, selv om det går rykter om at de finnes... :D Det walisiske navnet for Swansea, er forresten Abertawe, og betyr one sånt som "By ved elvemunningen"

Ok.. Tilbake til bil. Det er vel meningen at jeg skal kjøre det neste scatter-rallyet. Jeg har til og med fått tildelt en MEGET frivillig kartleser. En liten ire ved navn Squiggles..... Vel..... Han heter vel egentlig Richard, men det er det få som vet.... Uansett begynner jeg å tenke seriøst på å feige ut.. Veiene er fine nok de, om man kjører corolla eller 205gti, eller slike biler, men jeg tror muligens min bil er "litt" for stor. Saken er nemlig den at jeg kjøpte bil på lørdagen som var, og jeg sliter ennå litt med å venne meg til at høyreratta biler er breie til venstre. Dessuten er Supra MK4 ganske brede biler! :D Så her er altså nyvinningen. En kritthvit (som dere ser) 1994 Supra 3,0 SZ. For de som ikke kan modellkodene til supra er SZ den uten turbo, og RZ og QZ de med TwinTurbo. Min er altså ikke like rask, da den har 225 hk, men det holder bra for meg. Ellers har den Catback annlegg fra 5Zigen, skrudde felger av et eller annet japsemerke, som jeg ikke har funnet navnet på ennå, og er senka og rimelig stiv. Alt virker, og jeg må si det er herlig med klimakontroll! Av de mer latterlige tingene kan det nevnes at bagasjerommet er 15 cm dypt, så det er jo ubrukelig, og det samme kan sies om baksetene. Jeg fikk tredd en pariserloff ned mellom førersetet og baksetet da jeg handla i går kveld, og selv det var trangt... Noe som er litt større er eksosen, som jeg får tredd hele armen inni.... Ellers har jeg en cd/mini-disc spiller, som går på japanske frekvenser, så jeg år ikke inn radio her borte.. Den går nemlig bare fra 66-88 på fm skalaen! Noe spesiellt..

P1010209.jpg

P1010211.jpg

P1010212-1.jpg

P1010214.jpg

P1010217.jpg

P1010213.jpg

P1010215-1.jpg

DSC00077.jpg

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker! :pray

Bilen kosta meg 4150 pund, noe som er ca 50.000 norske, med dagens kurs. Forsikring er ikek noe problem. Selskapet jeg er med foretrekker kunder med litt alder, så at jeg er 25 gjør at jeg kan forsikre bilen for ca 1000 pund i året, med 12.000 miles. At jeg er Norsk gjør ingenting. Våre førerkort er blandt veldig få som sidesilles med britiske, så jeg kan bare føre opp når jeg fikk førerkort i Norge. Ellers kan jeg også ta med bonusen fra de norske forsikringsselskapene, og siden jeg ikke har dulta bori noe de siste 7 årene, ble det billig.

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med pen supra :) Artig å høre litt historier fra england også ja :) Er jo egentlig utrolig fornuftig, men kjedelig det forsikringssystemet som gjør at ikke 18 åringer kjører rundt i raske sportsbiler. :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Takker! :)

Miljøet er fint her, og det er faktisk en gjeng med driftere her også. De driver på med noen 200sx'er nede i byen et sted.

Ellers kommer det vel en opptadering på mandag, da jeg stort sett befinner meg på Rally Wales hele helgen. Jeg har vært på serviceparken i hele dag. Er bare 15 min å kjøre dit! :) Og gjett hvem som hadde vip-pass... :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Morro lesing dette, da spesielt siden jeg lenge har tenkt på dette selv. Gr nå på mitt andre år på produktdesign i vestfold og tenker å ta mastern som bildesigner ett eller annet sted. Har drevet å maila litt med Coventry bildesignskole i England, og finner det meget interessant. Eneste minuset er at det kan være veldig vanskelig å få en god jobb, og da iallaefall om man tenker å bo i norge.

Så er fortsatt usikker. Har du vært å sett på Coventry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 1 month later...