Gå til innhold

Hvilke spillere med tidskompensering har dere?

Ranger emnet

eivind72

Anbefalte innlegg

Har selv en gammel Pioneer P99 med det meste av utstyr. Men mye har skjedd på markedet siden den var ny for 7-8 år siden. Vurderer å kjøpe en ny, men synes det kunne vært interessant å vite hva slags spillere med tidskompensering dere andre kjører med der ute. Og eventuelle erfaringer dere har med de (brukervennlighet, type delfilter og tidskomp mm.)

Tenker da mest på nye spillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alpine 9965R, snart med DSP, tidskomp fungerer greit uten DSP, men med DSP kan man justere helt ned på 0.05ms i steden for 0.1ms uten boksen.

Ellers er det vel etter hva jeg tror Pioneer og Alpine som har de beste løsningene på tidskomp.. uten at jeg vet dette helt sikkert

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har en P99 så har du bedre lyd en de fleste nyere spillere... da den har en exclusiv D/A konverter -Legato link- og i tilleg høy kvalitets komponenter i analog delen... "største fremskrit" har vært innen bedre displayer og flere funksjons ic kretser er blitt integrert i samme substrat. så en stor enkelt ic greier flerer funksjoner uten nødvendigvis gi deg mer lydkvalitet. Husker jeg ikke feil så hadde P99 rundt 100dB S/N. :) hva er tallet på de "nyere" tror du? skal du ha bedre må du se i de dyreste modellene, såvel Alpine eller P9/ODR serien til Pioneer. De "fleste" spillere har "bare" 3 veis delefilter. -hverken P77 eller nyere P88 er på noen måtte bedre lydmessig enn P99 :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at P99 har bra lydkvalitet Matador, det er ikke der ønsket om et bytte ligger. Bilen jeg har nå har rattbetjening som jeg VIL bruke, og det kan ikke brukes på P99 spilleren, det kom først på de senere modellene. Dessuten så er det slik at lysten på noe nytt dukker opp etterhvert, NESTEN uansett hvor bra det gamle er.

Selv ser jeg på Alpine 9855 som et utmerket alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Pioneer 880PRS, veldig bra tidskomp. Manuelt innstilt, vel å merke.

AutoEQ og auto-time alignment funker ikke heeelt som det skal (avstandene blir unøyaktige), men når man justerer litt, så blir det bra.

Har ikke merket noe til komprimert lyd, redusert dynamikk eller andre uhumskheter når jeg tidskorrigerer med denne.

Billig spiller med høy kvalitet på lyd og design! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal spør hva tidskompensering innbærer?

Med mindre du kjører rundt i en McLaren, der du sitter i midten å kjører, kommer lyden fra høyre høyttaler i bilen din litt forsinket fram til ørene dine.

Ved å forsinke lyden i venstre høyttaler vil det oppleves som om du sitter midt i mellom høyttalerene og lytter.

Dette er den enkle varianten.

I tillegg kan man forsinke lyden i den høyttaleren som er plassert nærmest deg i et 2 eller 3 veis oppsett.

På denne måten kommer lyden fra alle 2 eller 3 høyttalerene til ørene dine på samme tidspunkt.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider