Gå til innhold

Hvilke spillere med tidskompensering har dere?

Ranger emnet

eivind72

Anbefalte innlegg

Tommestokk/måle band??? :D

(referanse: Alpine har mulighet for cm og inch oppdeling isteden for MS)

akkurat det funker ikke! om det er cm,tommer eller har ikke noe å si,personlig så synes jeg ms er best....er kun gehør som funker på tidskomp.....fks. så har f1 millisek.

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det viste jeg igrunn, ja.. hehe..

siden vi er inne på dette her med justering...

Jeg fader vekk 6.5 i døra og justerer diskanten i senter. så fader jeg vekk diskanten og justerer 6.5 i senter. Når jeg da setter fader på midt posisjion i gjen blir alt litt fucked liksom.. drar seg ned mot høyre.. hehe.. Sikkert HÅPLØST og si hva som er feil men.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags utstyr skal man bruke for justere inn tidsforskjellen om jeg tørr spørre? er kun ett innstrument som funker til det,og det er øret...

Vart skræmt no Jonny.Sitatet her er hentet fra B&O sin oppgradering i Audi A8

sitt lydsystem,som står i Vi Menn.Tekst er skrevet av Fred Magne Skillebæk.

Tidligere oppstarter av NASCA.Det han mener her er vel det att systemet i denne bilen er umulig å tweake uten kalibrerte målings utstyr.Legger ved link..

http://www.bang-olufsen.com/audi/

Sjekk videoen.

Per....

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg cossi, bare øra som dugger.... da dette har med musikalitet og mer komplekse toner, om man bruker calibrerings mikrofoner blir brukt enklere toner. desuten skal helst måle mikrifonen sitte i en kunstig hode med tilnarmet lik meneskets øregang... :) men hvorfor gjøre det vanskeligere enn nødvendig? også har vi reflekser som pynter litt til det hele i tilleg ;) og selv om man justere med instrumenter til det perfekte fase vil ikke si at det vil låte bra -det kjenner man til fra Nasca/Emma sin berømte rett frekvens kurve. Har selv hørt en mer eller mindre perfekt justert bil men musikken var ikke akkurat veldig "engasjerende"

ellers per, den snutten med audin er vel grei men ikke optimal da høytalerne på venstre side som er i nedre del av døren vil være mye mer off-aksis enn de til høyre og dette kan ikke bare kompenseres for uten at lyden blir kunstig.

Desverre man må inngå kompromiser til tider og dette video er en glimrende eksempel på det. De fleste som har råd til en slik system har vel mer penger enn vet ville jeg påstå :)

det mest "optimal" for tidskompenseringen er at elementen MÅ være så on-aksis som mulig da lydutstrålingen vil være likt på begge sidene dog "start tiden" vil være forkjell....

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitt lydsystem,som står i Vi Menn.Tekst er skrevet av Fred Magne Skillebæk.

Tidligere oppstarter av NASCA.Det han mener her er vel det att systemet i denne bilen er umulig å tweake uten kalibrerte målings utstyr.Legger ved link..

http://www.bang-olufsen.com/audi/

Sjekk videoen.

Per....

mener den audien var på danske finalen ifjor...etter det jeg har fått hørt,så fikk kenneth b sin bil større oppmerksomhet på lyden sin en B&O sin audi....

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmål: kjører med phoenix gold ZPA forsterkere. en til frontsettet, og en til bassen. har tatt signalet fra bare den ene utgangen fra spilleren inn på en linjedriver og kjører resten av signalet balansert (via et elektronisk zpx2/3 delefilter da)

har lyst på ny spiller men kommer fremdeles bare til å bruke EN utgang på den. hvordan vil bass siden av anlegget reagere med tidskompen?

BTW. sånn som delefilteret er stilt inn nå (toveis) så går lowpassen ut som et monosignal. skulle kanskje tro det ikke ble no trøbbel da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitt lydsystem,Per....

Er ikke denne EQ i den bilen sånn at den er hastighets bestemt?? Så vis du står stille er det lite EQ ute og går. men vis du kjører i 200 er EQ brukt såpass at lyden er like bra som når du sto stille??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jaggu er det ikke en til med en fattigmanns spiller med tidskomp.88RS.

Per....

Fattigmanns spiller? :P

Den koster såvidt jeg vet 6000 ifølge pioneer.no og bilradiospesialisten. Jeg vet dog ikke hva du regner som en dyr spiller, men den spillern er ikke akkurat hverdagskost, for og si det slik.

(Har den jeg og, fantastisk spiller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider