Gå til innhold

Hvilke spillere med tidskompensering har dere?

Ranger emnet

eivind72

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

trinnløs fasevending....er mange som tror att lyden kommer "senere" ut av høytaleren(e) men det er nok ikke tilfelle....jeg vet at du vet dette Tor

:)

Hehehehehe.... Anders sa at jeg hadde for lite å gjøre når jeg postet dette ;)

Men jeg måtte jo bare ha det litt morsomt ;)

Jeg tror faktisk at jeg var en av de første i Norge som tidskompet en bil og fikk det til... Men, jeg skal ikke skryte ;)

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at jeg var en av de første i Norge som tidskompet en bil og fikk det til... Men, jeg skal ikke skryte ;)

Brukte du en sånn da eller?:tannløs:

48cftzs.jpg

"For those of you who do not know, the Cooper Time Cube is an Acoustic Delay Line.

One end of the tube is a speaker, the other end is a microphone. The length of the delay is determined by how long the tube is. I believe you could choose between two delay times by connecting two internal coils of tubing with a short piece if external tubing."

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du en sånn da eller?:tannløs:

48cftzs.jpg

"For those of you who do not know, the Cooper Time Cube is an Acoustic Delay Line.

One end of the tube is a speaker, the other end is a microphone. The length of the delay is determined by how long the tube is. I believe you could choose between two delay times by connecting two internal coils of tubing with a short piece if external tubing."

Mvh

Dag Johansen

Hehehehehehehe

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den Dag, og det blir jo en tidsforskjell som gjør at lyden fra subbene kommer litt senere enn lyden fra comp/coax settene foran. :)

Men, kanskje litt dumt spm, men hører man virkelig forskjellen? Er det verdt pengene?

JA!

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA. du hører forskjell....

Jeg kjørte med 6,5 i døra og diskant på dashen i ett halvt år, dette var drevet av en 2 kanals forsterker. etter hvert begynner man og irritere seg over ting som ikke stemmer.. Kjøpte meg Alpine 9855R i sommmer. Fikk justert litt i riktig retning.. Dvs, det ble en slags merkelig kompromiss mellom sentert diskant og sentert 6,5 som egentlig var ræva :D Men jeg fikk da høre litt av det som befinner seg på høyre siden i en innspilling..

I høst fikk jeg en 4 kanals forsterker og fikk brukt mere av cd-spillerens muligheter... (dvs bruker fremdeles delefiltene som fulgte med kompsettet, har bi-amp mulighet på det.) Enda mere høyre side kom frem... pasasjerene derimot klagerer mere og mere.... :D men det hopper og driter jeg i...

Det tidskomp ikke fikser er dårlig element plassering/vinkling.. Det finner man fort ut av.. Har mere detaljer på høyre siden enn på venstre siden.. den fikser heller ikke trøkket du har nede ved beina dine... Og justering er ikke gjort på ei lita driter stund for og si det slik... :D

angående bass vet jeg ikke, har ikke kommet sååååå langt enda..

Alpine 9855R går for 5 lapper nå, så om du alikevel skal ha ny spiller så er ikke utlegget så stort... P88RS ligger vel noen få kroner over enda??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, kanskje litt dumt spm, men hører man virkelig forskjellen? Er det verdt pengene?

Dette er ikke et dumt spørsmål, for det er nemlig slik at menneskehjernen sliter veldig med å høre tidforsinkelser ved lave frekvenser.

Man vil raskt kunne høre at en mellomtone er plassert noen cm forskjellig, men ikke med sub-elementer.

Hvis vi tar eksemplet over så vil en fasdreining på 180grader tilsvare en avstandsforskjell på 4,3 meter ved 40Hz.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi tar eksemplet over så vil en fasdreining på 180grader tilsvare en avstandsforskjell på 4,3 meter ved 40Hz.

Vil dette si at man sliter med å høre en faseforskyvning på 180 i sub-området?

Altså, at det for en "vanlig dødelig" ikke er merkbart?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider