Gå til innhold

Forsikring på veteran?

Ranger emnet

Stephan

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har for første gang kjøpt veteran, og det med tanke på superbillig forsikring. Men det var ingen som sa til meg før jeg kjøpte at da må jeg ha minst tre forskjellige forsikringer i samma forsikrings selskap, å jeg har ikke bruk for noen som helst forsikring bortsett fra bilen.

Men det var noen som snakket om at hvis jeg meldte meg inn i en klubb så kunne jeg ordne forsikring gjennom de. Noen som vet noe om dette?

Håper på svar.

Hilsen Boble 73`mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 2100,- i året for delkasko på en kadett-b, og da med "vanlig" forsikring og ikke veteran. Da kan jeg bruke bilen helt uten restriksjoner, lovlig. Kosta rundt en 500lapp for veteranforsikring (kun ansvar)

Hos terra måtte jeg ha forsikret en vanlig bil fra før for å kunne få veteranforsikret en bil nr2.

Er veldig forskjellige vilkår fra selskap til selskap, ring så mange du orker og sjekk.

Tror også det stemmer det du sier med at klubbmedlemskap kan gi fordeler, men vet dessverre ikke hvilke klubber dette gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos enter forsikring trenger du bare å ha 1 bil vanlig forsikra hos dem.. og det er ingen krav til veteran bilen annet enn at man ikke må kjøre mer enn 5000 km i året..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos enter forsikring trenger du bare å ha 1 bil vanlig forsikra hos dem.. og det er ingen krav til veteran bilen annet enn at man ikke må kjøre mer enn 5000 km i året..

1 bil i tillegg eller tilsammen da?

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med vesta, De ga meg en veldig bra deal på veteranforsikring.

Hjelper hvis du har en annen bruksbil forsikret i samme selskapet.

En del forsikrings selskaper er rett og slett ikke interesert i og ha noe med veterankjøretøy og gjøre,og har dermed noen helt rigide regler for at du får forsikret en veteranbil i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lmk.no står det endel om veteran, men der trur jeg det er noe spesielle betingelser med forsikringa dems??

Selv har jeg forsikring i sparebank1, der er det 6000km kjørelenge og de vanlige andre krava. Er totalkunde fordi jeg er fagorganiser, derfor har jeg veteranforsikring der. Men har en vanlig bil

forsikring også men den i gjensidige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...