Gå til innhold

Den store snøkaostråden: 2006/07.

Ranger emnet

Mr.TransAm

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, noen som vil tippe overskrifter på nettavisene litt utpå dagen i morgen? " Sjokksnøen tok østlendingene på senga!", "Biler skadet for flere milliarder i oslo-området" " Merklig hvit substans stoppet oslotrafikken" osv:D

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, noen som vil tippe overskrifter på nettavisene litt utpå dagen i morgen? " Sjokksnøen tok østlendingene på senga!", "Biler skadet for flere milliarder i oslo-området" " Merklig hvit substans stoppet oslotrafikken" osv:D

Den der tar aldri feil...! :)

Snøen kommer alltid som et "sjokk" for dem...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Merklig hvit substans stoppet oslotrafikken" osv:D

Hahahah.. uerstattelig!

Typiske overskrifter!

Men få bytta dekk i dag folkens! Hvis dere skal komme dere på jobb/Skole i morra.

Jeg tar en safe en og drar en time tidligere på jobb i morra. I fjor så kom jeg to timer for sent på jobb den første snødagen.

Virker som den første snøen er enda glattere enn den som ligger igjennom vinteren

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den første snøen er faktisk glattere! Så det i en eller annen avis idag, tror det var bt eller ba. De hadde intervjuet en ekspert på området.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi 90% av befolkningen der nede fortsatt har sommerdekka på, å de regner egentlig med at snøen skal komme rundt lille juleaften...

Nei nei...

I fjor kjørte jeg Jeepen med vinterdekk når første snøen falt. Jeg skled som bare pokkern. Så etter noen uker så forsøkte jeg å parkere på samme sted som jeg gjorde da bilen skled UT I VEIBANEN med de samme dekkene, og da stod den stille.

Så den første snøen ER glattere

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner her, og det pleier alltid å snø her før det snør i drammensområdet pga høyden.

Etter en liten tur ut døra så kan jeg konkludere med at det sludder :P men går nok over til snø i løpet av kvelden.. :)

Kjører: Ford Focus Titanium 08'

Vinterbil: Volvo 360 Turbo 84'

X: Ford Sierra 2.0 89'

X: Audi A4 2.0 01'

X: Ford Sierra CLX 2.0 92'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den første snøen er faktisk glattere! Så det i en eller annen avis idag, tror det var bt eller ba. De hadde intervjuet en ekspert på området.

Vell... snø er snø. Men den kan føles glattere pga det ikke er tele i bakken enda så snøen begynner å smelte underifra noe som skaper et vannlag under snøen som gjør at man fort kan få en "vannplaningseffekt" i tillegg til snøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La om til pigg på Verso'n i helgen. Snødde litt i går også, men det la seg ikke. Så mye snø er helt vilt så tidlig.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider