Gå til innhold

Funderer på hvit bil, er det lurt?

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

Hvite biler er vel ikke så ettertraktede på bruktlistene, hvis ikke det er rette bilen da!

 

Ja, men dette er desverre snakk om en heller vanlig små-/dieselbil det er snakk om, men, jeg har lyst til å velge litt "utenfor boksen" denne gangen.

 

Om det straffer seg ved gjensalg, det er jeg ikke så sikker på, det er bare å dra på en fin location og ta ett par fete bilder, så selger den seg selv ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har hatt hvit bil som kan komme med erfaringer, er dette svakere lakk som tåler mindre steinsprang m.m.?

 

Bilen kommer til å lakkbehandles fra ny, det hjelper vel litt på å holde den ren og pen, eller?

 

Man ser vel tilløp til rust bedre?

Hvit bil blir jo fort skitten, iallfall. Men jeg vet ikke om hvit tåler mindre steinsprut, ser ikke helt grunnen til det, iallfall. Som the Svalbard-Viking sier, hvit ligger ofte litt under andre farger, taper vel rundt 5000 kroner ved omsalg, gjennomsnittlig. Metallic farger, spesielt sølv er derimot alltid en sikker vinner ved salg.

Men tapet er vel mindre med liten bil enn stor. Hvordan bil er det snakk om, egentlig?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange biler som tar seg fint ut i hvit. Selv syns jeg at nyere BMW kler hvitt meget godt. Det samme gjelder forsåvidt den eldre serien, som rundt begynnelsen av 90 og midten av 80 tallet. Har hatt hvit bil sel og det var ikke noe negativt å si på det annet enn at den ble fort skitten, men det blir jo forsåvidt alle biler i alle slags farger. Jeg syns du skal gå for hvitt og skille deg litt ut fra mengden. Bruk eventuelt folie, så kan du dra den av ved salg og lakken under er like fin som da du folierte den inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange biler som tar seg fint ut i hvit. Selv syns jeg at nyere BMW kler hvitt meget godt. Det samme gjelder forsåvidt den eldre serien, som rundt begynnelsen av 90 og midten av 80 tallet. Har hatt hvit bil sel og det var ikke noe negativt å si på det annet enn at den ble fort skitten, men det blir jo forsåvidt alle biler i alle slags farger. Jeg syns du skal gå for hvitt og skille deg litt ut fra mengden. Bruk eventuelt folie, så kan du dra den av ved salg og lakken under er like fin som da du folierte den inn..

 

når du nevner nyere bmw;

Se på bmwn i miami vice filmen..

HERREGUD kor nydelig den var! den passa så bra til den fargen...

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår