Gå til innhold

Funderer på hvit bil, er det lurt?

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

Hvit bil er et helvete å eie.. Ser all dritt med en eneste gang! Klin umulig å holde den ren i mer enn en dag.

 

Men det er jo egentlig en stilig farge, på den rette bilen. Den corsaen så ikke dum ut!

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt skjønne det når folk sier at du ser møkka lettere på hvite biler, kontra svarte biler. Har hatt begge deler selv, og de hvite bilene jeg har hatt var mye lettere å holde rene enn den ene jeg har nå som er svart. Møkk/støv (som oftest er lysegrå av farge) ser du lettere på en svart bil, enn en hvit bil, da hvit ligner lysegrå mer i farge enn det svart gjør.

 

Det verste med hvit bil er vel egentlig at den kan bli "vaniljefarget"/lysegul med tiden, noe som ikke er pent. Derfor er det viktig og polere bilen ganske ofte om det er en gammel bil for å opprettholde den fine fargen. Hvitt er penest når det er ordentlig hvitt.

 

Gå for hvit bil, det er den peneste fargen du kan ha på en bil, IMO. Om det er den rette bilen, selvfølgelig. Enten helhvit eller hvit med svarte lister ol. som bryter med fargen/skaper kontraster. Dette kommer selvsagt ann på hva slags bil det er, om hva som er penest. Hvit perlemor er heller ikke til å forakte (eneste fargen som er penere enn vanlig hvit).

 

Og mye av grunnen til at hvite biler ruster fortere, kan vel være at hvit er en relativt "kald"/nøytral farge, og dermed tørker ikke vannet så fort som på en bil som er svart/mørk. Svart holder bedre på varmen enn hvit, og dermed tørker fortere.

 

R.I.P.

Massern16v2.jpg

 

Hilsen en som savner den hvite bilen sin:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urbak.jpg

 

Har alltid vært skeptisk til hvit jeg og, men etter å ha eid etpar hvite biler og dobbelt så mange svarte syns jeg ikke hvit har noen flere ulemper enn svart.

 

-Vanlig veistøv ser man mye bedre på en svart bil enn hvit, men ren møkk er klart verre på en hvit bil. Like vanskelige å holde rene begge 2.

 

-Vaskestriper, matt lakk og små bulker blir nesten usynlig på hvit bil, men på en svart ser man det med en gang man vasker bort skiten...

 

-Rust er klart synligere på hvit enn svart.

 

Dette er ikke tomme påstander, men tungt dokumentert forskning, hehe;)

Anywæis, mener at det ikke er noen større ulempe med hvit kontra svart bil, da er det bare opp til hver enkelt hva en synest er penest, har mye å si hvilken bil det er og vil jeg si, lyse farger fremhever konturene på biler bedre enn mørke vil jeg og tørre å påstå...

 

Men skal du spandere på deg en helt ny lakk, gå for en grå metallic, her får man med begge fordelene til sort og hvit, +det finnes mye flotte grånyanser å velge mellom...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe du kan gjøre hvis du har hvit bil, er å legge perlemorbase rett på lakken.

Da får du en sinnsykt pen effekt, og du slipper å lakke i dører, motorrom osv.

 

Hørtes interessant ut, dyrt/stor jobb? Nedpussing osv?

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes interessant ut, dyrt/stor jobb? Nedpussing osv?

 

Er perlemorhvit den urquattroen min som er bilde av over, fra Yamaha. Synes ikke på bildet, men effekten er der når man ser det live...

 

Perlemor blir blandet i klarlakken etter at bilen har fått en vanlig lakkbase.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår