Gå til innhold

Selges: 96' Toyota Celica Gt-Four

Ranger emnet

sindrejl

Anbefalte innlegg

3_-1875311697.jpg

3_-1386745261.jpg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8642683&sid=4amP2geK-566754&pos=33&tot=52&page=2

Toyota Celica ST205 1996 gått 177.000

Utvendig;

TRD Sideskjørt.

TRD Frontlippe.

Org høy wrc vinge.

Glinsende og pen i lakken.

Lykter ombygd til å bruke HB4 pærer istedetfor H4, dette er led pærer som sammenlignes med Xenon lys.

Innvendig;

Momo Ratt millenium Evo.

Momo Kule millenium Evo.

AVH-P7500DVD spiller med flippbar skjerm.

Blitz digital boostcontroller montert i ene ventilhullet.

Blitz digital turbotimer.

Lakkerte paneler i sølv-marmor farger.

Ikke slitte seter, ingen hull.

Sentrallås med alarmbryter på nøkkelhånke.

Hvite skiver som går til 280kmt med rød led.

3 målere, oljetemp, oljetrykk og boostmåler (disse er ikke koplet til).

Motor;

Hele intercooleren som originalt er vannavkjølt er fjernet og en stor Frontmontert Intercooler er montert istedenfor.

Luftfilter bør byttes til åpent, org boks står i nå.

Ny downpipe for å minske motstand fra turbo.

Turbo i god stand.

Motor har gått 80.000km og ble byttet pga uheldig trimming fra forrige eier. Ny motor har stått i et halvt år, maler som en kattunge og kjennere sier det er noe av den mest "strøkne" motorlyden dem har hørt fra en 3sgte før.

TRD oljefilter, olje byttet regelmessig, helsynth er brukt.

Dekk/Felg;

Vinterfelger er org og svært gode vinterdekk continental piggfrie brukt halv sesong er montert.

Sommerfelger er av type OZ uten senterkopp og er slitte, med slitte dekk bak og nye dekk foran.

Eventuelle feil og mangler:

Bilen har ingen kaldstartssystem etter motorbytte, vanesak betyr egentlig ingenting. Kan såklart kjøres rett etter oppstart. (generelt viktig å aldri kjøre turbobiler hardt før dem er varm, har såklart vær veldig påpasselig med dette). På varm motor er den 200% pen og går faktisk så lavt som 5-600 omdreininger uten problemer. Bilen har heller ingen A/C pga Frontmontert Intercooler samt vekt.

Bilen er eid av entusiast og er pent brukt. Bilen er ALDRI kjørt hardt på kald motor. Motor har heller absolutt ingen problemer med varmegang som en del andre st205'er kan ha etter hard kjøring.

Jeg tar ikke innbytte i andre biler.

Pris kan kanskje diskuteres, men ikke ring uten å være dønn seriøs.

tlf 47394636

mail: sindrejl@start.no

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har frist ut november for EU kontroll. Hvordan blir dette når bilen er såpass modifisert?

Hadde den vært mer original så hadde den vært en flott bil for meg hvis salget av min RX-7 går igjennom.

Eu kontroll blir såklart tatt før salg :) den er i en tilstand jeg nesten vil kalle original. Bortsett fra omplassert intercooler. Er egentlig ingenting hverken biltilsynet eller eu kontrollører har påpirket. Den ble importert til norge i 2005 og da gikk den glatt igjennom hos BT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig er det å få A/C tilbake på denne bilen? Stemmer det at bilen er benket til ca. 340 hk?

Hvis muligheten for A/C er der så kan jeg kanskje fortsatt være interessert.

Denne bilen er ikke benket, eller denne motoren iallefall. Gamlemotoren med samme oppsett var det, men der hadde tidligere eier snekra til egne løsninger på mye rart inni motoren så den røyk bare uker etter kjøp. Nye motoren er ikke kjørt over originaltrykk, bortsett fra testet såklart så jeg vet dette fungerer uten problemer. Det var påstått hks stempler og masse hks komponenter.. men dette var dessverre bare løgn og fanteri. Motoren ble så byttet til en av samme type som vi fant i danmark. Da hadde motoren gått rundt 80.000km og den var/er i svært bra forfatning.

Jeg skal ikke si at noe er umulig, men siden den nye frontmonterte Intercooleren tar hele plassen til A/C'en sin originale IC, samt alle rør er fjernet og alt rundt med det, så er nok A/C på denne bilen svært vanskelig. Dog er man veldig flink kan alt ordnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider