Gå til innhold

kva er forskjell på b23 og b230, visst det er då ?

Ranger emnet


VOLVO real power

Anbefalte innlegg

Det er sinnsykt mye myter og slikt her.. Hadde vært greit å fått det oppklart.

Noen sier at B230 blokkene er dritt, og at det er B23 som gjelder.

De sier at B23 er bedre støpt, og at B230 er mer "porøs" på en måte..

Bare det jeg har hørt..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sinnsykt mye myter og slikt her.. Hadde vært greit å fått det oppklart.

Noen sier at B230 blokkene er dritt, og at det er B23 som gjelder.

De sier at B23 er bedre støpt, og at B230 er mer "porøs" på en måte..

Bare det jeg har hørt..

 

Fins ingen myter om dette.... Bare mange som mener mye! Om man bruker SØK funksjonen får man opp 1000topicer med dette emnet.

Det er ikke mange her på forumet det spiller noe rolle for uansett, ikke mange som kjører av ei volvoblokk pga effekt uansett! Ser bort ifra innmat da.

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Det er også to forskjellige veiver på b23 og b230.

B23 veiven er visst å foretrekke!

Det er også 8motvekter på 230 veiva mens det er 4motvekter på b23 veiva.

Det er også forskjellige registerdrev fant jeg ut i sta da jeg skulle sette sammen motoren min(b23veiv i 230.)så hvis noen har et registerdrev til b23 liggende å slenge så send meg pm a?

Volvo 360(bilcross) 86mod.

Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Forskjeller utvendig, store eller små:

* Plassering av frostplugger

* Plassering av oljeuttak til turbo

* Plassering av oljefilter

* Plassering av oljetrykksbryter

 

 

På innsugssiden, rett bak fordeleren, på kanten av blokka helt opp mot toppen er det stemplet inn hva slags motor det er (f.eks. B23ET eller B230K).

 

På eksossiden er det i støpen skrevet B230/B200 på de nyere motorene.

 

B230-motorene har delt registerdeksel.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår