Gå til innhold

Tips etter EU, coupe 91mod

Ranger emnet

turboquattro

Anbefalte innlegg

Hey folks!

Var på eu med bilen i dag (coupe 91mod 2,0L). Fikk noen feil gitt, men hadde regnet med det.

Da jeg ikke har noe erfaring med audi fra tidligere er det kanon om noen kan si meg litt om dette. Disse feilene fikk jeg:

- Stor slitasje i ytre endeledd v.f

- Bakaksel - slakk i innfestninger (løs gummi h.s forkant)

- Slakk i hjullager h.b

En skikkelig jævel som utførte kontrollen. I tilegg til dette må jeg forevise bilen hos biltilsynet pga senkesettet. Fy f...:puke:

På den andre siden er det like greit å fixe alt dette først som sist, greit å vite at bilen er i god stand.

Jeg får lånt meg verksted i helgen så blir å skru en del ja.. Men er det noe av dette jeg ikke klarer selv (dvs uten spesialverktøy, presse, ect)? Har en god del erfaring, men heller labert med audi!

Trenger hjelp, tips og råd mottas med takk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør gå greit,men kan sitte ganske så fast ja,du må kanskje skru av hele styrestaget for så å varme endeleddet med en skjærebrenner til du får løsnet og skrudd av endeleddet.må justere spissing etterpå.

Fremre foringer i bakaksel kan være noe dritt det å,hehe,bytta begge på min i fjor.

her må du helst bruke ei luftsag til å få splitta metallet på foringa så du får av presset mot bakakselhullet,så kan du slå ut restene av metallet til foring med en meisel,har du litt tid,og ikke blir for forbanna:P så går det som regel greit.

hjullager bak er konisk,her trenger du bare dor til å slå ut de gamle lagerskålene og slå inn de nye,enkelt,husk å pakke hjullager med fett før de monteres.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...