Gå til innhold

Min Audi A3 8P 2.0 TDI

Ranger emnet


mjepson

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Da har jeg fått skilter på bilen, synes de nye skiltene er mye penere enn de gamle forøvrig. Sleit litt med å få registrert den 2. Januar pga jeg manglet samsvarsertifikat (COC) og da kunne dem ikke vite co2 utslippene selvfølgelig :/ Fikk bestilt dette fra vw-transport.de og fikk dem på fredag ettermiddag, så måtte da vente til mandag 8.jan før skiltene var på bilen.

 

Har installert fått satt i en ny jvc spiller og dls kompo sett foran. I tillegg har jeg tatt ut reservehjul og satt en Rockford P450 nedi der. Spiller meget bra.

 

Har fått meg Eibach Sportline fjærer også, som skal senke ca 45mm på originale dempere, 20mm på mine siden jeg har s-line fjærer. Venter til våren med å sette disse på.

 

På tirsdag bestemte jeg meg for å bestille Bluefin fra Superchips i England. Dette er en morsom liten håndholdt sak som man plugger inn i com porten under styret, laster inn bilens ecu, for så å sende denne via USB/PC til England. Der modifiserer de den og sender tilbake med optimisert program for denne motoren. Fikk svar fra dem på 1 time og lastet ned til den håndholdte, koblet til bilen og lastet inn på 3 min.

 

Den skal gi bilen 185hk og 395nm. Originalt så er det oppgitt 140hk og 320nm, men som målingene deres viser så er det litt for lavt. Her er test jeg fikk tilsendt før jeg kjøpte.

Resultatet er helt KONGE! Bilen drar utrolig bra i alle gir og som man ser på grafene på bluefin siden. Det var vått idag, og bilen spinner i hele 2 giret, og litt på 3 gir også ;)

 

http://www.superchips.co.uk/curves/a320tdi.pdf

 

Det beste av alt er at man kan bare plugge inn bluefin igjen og laste opp originale ecu og vice versa. Greit hvis man angrer eller skal inn på kontroll/service/selge bilen osv...

 

http://www.mybluefin.co.uk/apps.php

 

Jeg betalte ca 8200 inkl moms. Det ble sendt med DHL og jeg betalte momsen hos DHL.

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en fin måte å chippe på det, men får samme hos f.eks TS og billigere hvis jeg ikke husker feil og der er tilbakestilling med i prisen hvis du skulle angre/selge bilen.

Hva skjer med reklamasjon på chippinga hvis det skjer noe?

Ikke meningen å virke negativ, men bare litt nysgjerrig!!

Strøken bil!! Noen bilder av det du har gjort?

Oslo & Larkollen

Audi A3 1.8TQ RS

 

Nissan KingCab 2.5TD (vinterbil)

| X Toyota HiLux 2.5D Pickup | X Subaru Pickup | X BMW 316 i | X Ford Fiesta 1.1 |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke med en håndholdt flasher hvis man chipper hos TS (Kvål Auto her i distriktet). Jeg kan stille tilbake til originalt på 5 min, og tilbake til superchip på 5 min. TS koster 7500,- så for 700 kr mer så synes jeg det var vel verdt prisen.

 

Hva tenker du på mtp reklamasjon? Forstod ikke helt spørsmålet...

 

I tillegg så synes jeg superchips virker litt mer proff enn lokal forhandler som har en flasher. 7 day refund og hvis jeg ikke blir fornøyd... noe jeg selvfølgelig er. Grafer på motorytelse er også fint å ha sett før man kjøper.

 

Jeg har desverre ikke tatt noen bilder, siden det eneste forskjellen foreløpig er JVC spilleren, og det er ikke så mye å se på. Forsterkeren baki er heller ikke noe å skryte av ;)

 

Kommer med bilder når jeg får satt på eibachs fjærene og kjøpt nye felger. Planen er foreløpig 8.5x18" MAM MT1 som på denne Golfen

 

4a3a_1_b.JPG

 

a6da_12.JPG

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg hadde 1.4 100hk så den gikk ganske radigt til å være så liten bil, og med 8x14 og senkesett så fikk man en ganske god fartsfølelse.

 

A3'en drar noe sinnsykt med flashet ecu, og jeg gleder meg litt til sommeren når det blir vanlig med tørre veier og jeg får på noe lavprofil, slik 2. giret ikke spinner så mye :) Er litt mindre fartsfølelse i A3'en, men den går mye raskere... Tror jeg klokka ca 7-8 sek på 0-100.

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo 6 gir, så den har vel ca 2500 @ 120kmh

 

Det er en fin motor, kan bare forestille meg hvordan den er med så mye mere krefter.

 

Takk for at du gjorde meg oppmerksom på bluefin, jeg har hatt Superchips på begge mine tidligere chippede TDI'er, så dette er jo midt i blinken for meg.

 

BSR har en lignende løsning på trappene til 7990,- men nå er det jo ingen vits å vente lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår