Gå til innhold

MazdaFriend : Mazda Miata - Overhaling, turbolading og annet snacks

Ranger emnet


MazdaFriend

Anbefalte innlegg

Hei. Morro å se at du gjør ting "riktig" her. Når du nærmer deg 0.8 bar vil org radiator bli for lite til tross for 2 vifter. 1.8 diff bør du vel skaffe deg med en gang da 1.6 diffen knapt holder de 116 orginale hestene.

Når du får alt til å spille sammen + en dæsj understell og R-dekk har du en seriøst rask og billig japse som spiser Datsun og Honda (ikke min da...) til brunsj på bane.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. Morro å se at du gjør ting "riktig" her. Når du nærmer deg 0.8 bar vil org radiator bli for lite til tross for 2 vifter. 1.8 diff bør du vel skaffe deg med en gang da 1.6 diffen knapt holder de 116 orginale hestene.

Når du får alt til å spille sammen + en dæsj understell og R-dekk har du en seriøst rask og billig japse som spiser Datsun og Honda (ikke min da...) til brunsj på bane.

 

Hyggelig å se deg her Arildh. Du tok den jo ganske ut med din mx. Var stilig å lese referat fra treff hvor du hadde vært å satt deg litt i respekt. Det skal du ha for. Torsen er planlagt som diff for denne bilen. Understell og slikt kommer nok engang men de penga, de penga.Må bare jobbe litt først. Lærlinglønn første 6måneder er ikke mye å bygge bil for. Lurer på hvor lenge det er til du er på modde-styret med din nye..?

Mazda Miata 1.6T (snart T hvertfall) Prosjektlogg

Renault Dauphine 1961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne legge ut litt bilder fra da bilen fikk veltebøyle. Her er den uten.

Litt tilpassing,borring av hull og bruk av karosserikitt.

HPIM0317.jpg

Inn med stoler. Originale da. Må vel få noe annet snart.. Forslag til fine cabbøtter?

HPIM0325.jpg

Ble litt annerledes bakfra ja.

HPIM0322.jpg

Nesten samme vinkel som første bildet. Bilcrossaktig eller tøft? Vil gjerne høre kommentarer.. ;)

Mazda Miata 1.6T (snart T hvertfall) Prosjektlogg

Renault Dauphine 1961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg fortsetter med overdreven bildeposting.

 

Klar for en grundig vask og sandblåsing.

HPIM0237-1.jpg

Og etter det klar for pulverlakk. Men skal ha med noe annet også.

HPIM0312-1.jpg

En stykk innsugsmanifold, fri for støpesår etter noen timer med dremel`n.

manifold3-1.jpg

manifold2-1.jpg

Også hva gjør man ikke for den lille 0,5HK`n ekstra. Ikke det at det utgjør stor rolle, men alle ting hjelper. Blir også portmatchet iløpet av vinteren.

manifold1-1.jpg

Mazda Miata 1.6T (snart T hvertfall) Prosjektlogg

Renault Dauphine 1961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Grooooomt prosjekt :D

Gleder meg til å se et ferdig resultat av denne!

 

Takk, det samme gjør jeg :P

 

Artig prosjekt det her..:) Hva brukte du til å slipe og polere turboen?

 

Brukte en dremel og grovslipte. Så brukte jeg vannslipepapir, type fin fra biltema. Og litt autosol til slutt. Det ligger utpå her hvordan man egentlig skal gjøre det, men jeg juksa litt. Blei fint nok resultat for meg hvertfall.

 

En liten update, 550cc dyser og dual-feel fuelrail er på vei over dammen. :D Dette vil bli koblet opp så jeg har innsuget klart når monteringstid kommer.

Mazda Miata 1.6T (snart T hvertfall) Prosjektlogg

Renault Dauphine 1961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Dual Feed Fuel Rail inne i huset. Kjøpt usett, da den ikke er lagt ut på nettsider ennå. Fikk den litt tidligere pga jeg kjøper koblinger selv.

HPIM0800.jpg

Syns den var fin jeg, spesielt fargen :P

HPIM0799.jpg

HPIM0798.jpg

Også fulgte det med 4 flowmatchede dyser da. 550cc dyser fra RC Eng. Great service fra flyin` og RC.

HPIM0796.jpg

 

Kan snart sette sammen innsuget ;)

Mazda Miata 1.6T (snart T hvertfall) Prosjektlogg

Renault Dauphine 1961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grom bil ;) Lykke til videre, turbo ftw :)

 

Takk for det, men hva menes med "turbo ftw" ? En forkortelse jeg ikke har fått med meg..

 

DEnne digga jeg! :win

Stå på , bra jobba!

 

Takk for det, prøver jo med den spinkle lønna jeg har :P

Din bil på bildet?

 

Bra jobbet. Hva med å skaffe seg en hardtop? kan jo også lage en da. bruk kalesjen som form:) Syns veltebøylen så jalla ut uten tak. Men ellers bra. Følger med videre på denne.

 

HPIM0768.jpg

 

Syns det er litt pent jeg da. Bedre enn uten hvertfall ;) Mangler vel kanskje ett par gode bøttestoler med skikkelig seler! Det er kanskje ikke hva man typisk ville hatt i en cab som går for å være crusingbil men hver sin smak. Hadde såklart sett grommest ut under en Hardtop. Men hardtop kommer på rundt 6-8k her i norge brukt, så det får vente. Vil heller ha litt power, så får de heller le av utsende ;) Funksjon foran form ;)

Mazda Miata 1.6T (snart T hvertfall) Prosjektlogg

Renault Dauphine 1961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår