Gå til innhold

MazdaFriend : Mazda Miata - Overhaling, turbolading og annet snacks

Ranger emnet

MazdaFriend

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nice prosjekt du har der;)!

Kommet noe lengre med motoren og slikt? :)

Nei. Motor står i bilen og bilen blir brukt fram til jeg har de delene jeg trenger til å bygge den ferdig. Kommer til å pusle med noen prosjekter imellomtiden, som blant annet innsuget som skal være til å hive rett på. Bunnpanne må modifiseres for oljeretur fra turbo og oljetempføler. For å nevne noe.

Gleder meg stort til å begynne å montere, det kan du banne på. Noen som vet når rudskogen er i år forresten ?

Mazda Miata 1.6T (snart T hvertfall) Prosjektlogg

Renault Dauphine 1961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den veltebøyla gjorde sannligt mye, bilen fikk rett stuk! Synes det ser bra ut!

Fint det faller i smak ;) Noe må man jo gjøre for å få bilen litt mindre frisøraktig som dere som ikke har prøvd den liker å kalle den ;)

rå bil!! "drømt" litt om å gjøre samme mods som deg, på en mx-5 garasje bil.. får se om det kansje blir no til sommeren om jeg kommer over en rimelig bil som trenger litt arbeid :)

Kjøp heller i vinter. Da er det ikke sesong og bilene er mye billigere ;) Bare ett lite tips ;) Miata`n er en go`bil ;)

løver? halla..! :D

treningskamerat Henrik her

Visste ikke at du hadde kommet så langt, når du snakket om turbo i sommer så trodde jeg det bare var drømmer, men dette ser jo kjempebra ut.

Lykke til! Settes den inn for vinteren? og hva mangler for å begynne ombyggingen?

Næmmen! Er det den karen! Henrik med Saab`n.. Turbo er drømmen og den drømme skal bli realisert. Det er viktig å realisere drømmene sine tror jeg ;)

Takk for lykkeønskninger. Siden jeg kjøper deler istedenfor annen bil og jeg ikke takler å ta buss i vinter blir bilen kjørt fram til mars. Eller når jeg har alle deler på hånda. Jeg mangler litt sprekere clutch, bakdiff og intercooler og en hel rekke med rør. Ellers så begynner det å nærme seg fælt. Bakdiffen og clutch kan vente men da må jeg kjører på lavere trøkk. Og med Blåkran på wastegate`n vet jeg ikke hvor lenge det blir kjørt på lavt trøkk og noe ryker.. ;)

Trener fortsatt inne i drammen? Du bør komme deg tilbake og ta del i litt volleyball snart ;)

Renault Dauphine 1961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen! Er det den karen! Henrik med Saab`n.. Turbo er drømmen og den drømme skal bli realisert. Det er viktig å realisere drømmene sine tror jeg ;)

Takk for lykkeønskninger. Siden jeg kjøper deler istedenfor annen bil og jeg ikke takler å ta buss i vinter blir bilen kjørt fram til mars. Eller når jeg har alle deler på hånda. Jeg mangler litt sprekere clutch, bakdiff og intercooler og en hel rekke med rør. Ellers så begynner det å nærme seg fælt. Bakdiffen og clutch kan vente men da må jeg kjører på lavere trøkk. Og med Blåkran på wastegate`n vet jeg ikke hvor lenge det blir kjørt på lavt trøkk og noe ryker.. ;)

Trener fortsatt inne i drammen? Du bør komme deg tilbake og ta del i litt volleyball snart ;)

Det å realisere drømmer er viktig ja!

solgte bilen min i forigårs jeg, så skal jeg se på et par andre denne uka,

blir vel litt prosjekt der ja! Kjører sierra for tida...

Trener på Progym, men er innom akropolis og henter pappa noen ganger :D

Blir rått å se miatan med turbo! Den bøyla/halvburet eller hva jeg skal kalle det var råtøft, spesialt fordi da kjenner jeg igjen deg når du kjører forbi i litt hastigheter!

Nå skal jeg ha "kjeks" med daten din fra julebordet i går, hehehe... *HYSJ*

sorry for offtopic!!!!

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde det fint med daten da, Henrik ;)

Nå sitter jeg bare å venter på min julegave til meg selv. Nytt tak og nye dekk! Taket er på vei ut av tollen i Norge idag, så det kan hende det blir tørt til Mandag. Det hadde isåfall vært herlig! Lei av å sette meg ned i en dam.

Lei av at det regner inn i trynet på meg når jeg kjører. Og lei av at kamerater setter ugress i høla på taket når jeg ikke ser dem. ;)

Renault Dauphine 1961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

dette her blir tøffe saker.. bur gjorde seg virkelig:D.. ble ordentlig rått=)

også så morsom bil, husker eksen til søstra mi hadde en sånn en, rød med hvite viper-striper.. var rundt 180 hk i den og den veier jo ikke stort, gikk driit bra den bilen:D.. denne vil vel mest sannsynlig gå bedre.. så da får du deg et skikkelig leketøy:D

lykke til videre på prosjektet:)

mvh Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider