Gå til innhold

trenger tøff basskasse fort

Ranger emnet

missy

Anbefalte innlegg

Skal snart kjøpe meg bmw 318i så mangler jeg kasse til 12" mine

Jeg mangler egentli flere ting men har ikke så mye greie på hva jeg trenger,

D jeg har er 2 subber på 12" hver enkelt er på 1300w ca

2stk 6x9" 350w. 1 forsterker på 2600w

Plis hjelp meg :)

Må jeg ha ett batteri til??

Hvor stor subkasse???

Hvor stor strømmkabel???

OSV

Missy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet er sikkert godt nok.. Du trenger følgende:

1 stk forsterker som kan drive subbene. Denne kan være "stabil i 1 ohm", da du kan koble disse elementene i 1 eller 4 ohm. Dersom du lurer på hva ohm er og alt det der så kan du sende PM til meg eller en av de andre stereofrikene her på forumet.

Jeg kan ikke annet enn å gjette på volumet, men skal vi si ca. 50 liter? Det avhenger litt av hvilken type bass du ønsker å få ut av elementene (dunk dunk eller DYYP brumlebass).

Du kan vel sånn praktisk sett drive disse elementene på den forsterkeren du allerede har, det vil nok ikke spille så fryktelig bra, men du har i det minste en start! :)

Strømkabel: JA, kjøp en pakke hos bilstereospesialisten eller noe. Disse pakkene inneholder alt du trenger til en OK penge. Klikk

Husk å passe på at du har cd¨-spiller som støtter tilkobling av eksterne forsterkere (at den har linjeutganger, helts 2 eller mer)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill vel ha en kasse som gjør at d blir best muli lyd så d vill vel si donk donk :)

Da skal jeg bygge en kasse på 50 liter me mdf plater å bleksiglass forran å neon å speil inne i kassen.

Så skal jeg kjøpe en forsterker på 500w + kabelsett.

å så skal jeg bygge opp bagarsje rommet me mdf plate å legge forterkerne nede i den me pleksiglass oppå sånn at de vises me neon rundt (:

cd spilleren jeg har er en sony xplode men jeg er ikke sikker på om d er en ell 2utganger på den men den e 4x 50 w. STORT prosjekt på gang sjø hehe

Missy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en god idè. Jeg er stor tilhenger av å kjøpe brukt stereo til ens første bygg. Litt som å kjøpe bil, man kjøper sjelden helt ny bil når man skal starte opp, man må prøve og feile. Mange som skal selge forsterkere, jeg skal feks kvitte meg med en monoblokk som i 4 ohm yter ca. 600 watt. Den er fysisk enorm og ser tøff ut!

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider