Gå til innhold

bmw felger på 67 camaro?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

IMG_0106.sized.jpeg

 

jeg bruker rondell 58 bmw felger på min camaro, husker ikke innpress, men de er 18 x 8, trenger egentlig 10" bak, men det kommer etterhvert. felgene mine satt på en e34, tror det er felger som passer fint til den som passer fint til camaro :)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan lurer på om det går ann og bruke felger fra bmw med inpress et 45? 18"

 

En Camaro er i utgangspunktet bygget for ET rundt null tror jeg. Det er ihvertfall vanlig på amcars fra den tiden. Dermed vil du få en svært feil belastning på hjullagrene. Dessuten er det ikke lovlig, men det er du sikkert klar over. BMW 5-serie er mindre ET enn 3 serie. Derfor er felger fra 5 serie å foretrekke når man gjør slikt som du planlegger.

Boltmønsteret 5x120mm som er på BMW og 5x120,6mm som er på Camaroen skal gå rimelig greit om hverandre. Det anbefales dog å bruke såkalte slingre-hjulmuttre. Les mer om dette på "teknisk" forumet. Er en tråd om det der.

 

En annen ting å være obs på er at en felg ikke sentreres ved hjelp av hjulboltene. Den sentreres ved at senterhullet i felgen slutter tett rundt tilsvarende ring på spindel/bremsetrommel. Dette vil ikke passe på din kombinasjon. Er BMW felgene for små i midten må du dreie de ut, er de for store må du skaffe senter ringer og sette inn. Hvor du får tak i det, er det også endel tråder om på Teknisk forumet.

 

En tredje mulighet er at du synes jeg høres unødvendig vanskelig ut, driter i hele greia, spacer ut felgene med 4-5 cm pr dekk, setter de på og kjører i vei.

 

Jeg steller med samme greia på hot rod prosjektet mitt:BMW 5-serie felger på Jaguar (samme boltmønster som Chevrolet) bakaksel og Chevrolet front spindler.

Jeg kommer til å få laget senter ringer. Bakfelgene har 15 mm ET, Jaguar akselen er laget for 30mm, men siden rodden er mye lettere i baken enn både en BMW 5 serie og en Jaguar XJ satser jeg på at hjullagrene klarer den ekstra påkjenningen med litt feil ET.

Foran kommer jeg til å lage spacere.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal space så mye anbefales det ofte å bruke adaptere istedenfor spacere.

En adapter er som en spacer med faste hjulbolter på. Man skrur spaceren fast på spindelen med bilens originale hulbolter. Så fester man felgen på spaceren med egne hjulbolter som sitter i selve spaceren. Dette regnes som en litt midnre jalla måte å gjøre det på og mange spacere er også TUV godkjente såvidt jeg har skjønt.

For å få det skikkelig porno kunne man dreie en spacer med korrekt senter ring i tillegg.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en stund 8x17" bmw felger med et18 på min 67 firebird, var ikke noe problem men, tok i rammevangene foran ved fullt rattutslag. Bruk felger fra bmw e34 (ikke e36, e39 osv..) de felgene har ca. et15-25.

95 Chrysler Neon cup

98 Mercedes C200

83 Volvo 242 Rallycross

68 Volvo B57 Racingbuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr: open-end lug nuts? såg det var med de adapterene på e-buy..

 

Forøvrig har de også på summit:

http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=700+115+%2D121680&D=%2D121680

 

betyr vell at hjulboltene er "åpne" på enden da.. slik at du kan dra de lengre innpå felgen, sikkert som styringer!..

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår