Gå til innhold

kjøleveske i olja, men ingen olje i kjøleveska??!?!

Ranger emnet

slire_sladd

Anbefalte innlegg

kjøleveska blander seg med motorolja, men kommer ingen olje i kjøleveska!!

har bytta topp pakning og prøvd annen turbo men ingenting hjelper!! har oljekjøler og ikke "vannavkjølt filter". gammel topp pakning så ikke ødelagt ut...

noen teori? trenger sårt hjelp! sprekk i topp? sprekk i blokk?

hvordan finne ut?

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Jeg tenker iallefall sprekk i topp eller blokk ja... nå er jeg litt usikker, men skulle jo tro visst toppen har ei sprekke så ville jo kjølevannet heller komme ut av potta fordi vannet treffer stemplet...

Du kan jo ta en kompmåling eller sylinderlekkarsjetest, kanskje du finner ut noe...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil nok antageligvis være topp pakning.. førde om det kun kommer kjøleveske i oljen og ikke omvent.. men når du tar av toppen så måler du uansett bare topp og blokk og se om de er skeive!:)

du får satse på at det er topp pakninga da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden topp-pakningen er bytta, vil j tippe at toppen er gåen...

Var med å skrudde såvidt det var på en cossie i sommer, der kom det kjøleveske i olja, men ikke omvendt som vi kunne se... Plukka ned toppen og bytta topp-pakningen, og satt det på igjen... Kjørte en liten test-tur, og da var det kjøleveske i olja igjen, der var toppen ferdig!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

derfor du lurte på om jeg hadde en blokk liggende ja.. hehe.. heiv en 230k blokk i sommer da.. .. men høres ut som det kan være toppen din som er gåen..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"På de flesta andra ställen i motorn skulle blandningen ske åt båda hållen (vatten i oljan/olja i vattnet) då det är oljetryck överallt utom i vevhuset"

flere som mener dette? at sprekken må være i veivhuset?går sånt å fikse?

...prrrrrtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg kjøpt meg en volvo til!! 245 "rust edition"!! men skal bare ha motoren, B230F. blir bra! så hvis noen trenger deler er det bare å si ifra. her blir det gi bort priser på resten... henter den i morra, øl på evergreen i dag. skål!

...prrrrrtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider