delodur Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Ja kanskje jeg og skal legge ut litt om min "nye" bil da. Nå er den vel kanskje ikke så ny at det gjør noe da den har passert ihvertfall 3 eiere, men for meg så er den "som ny". Facts; Jeg (og min samboer) kjøpte den i sommer (medio juli tror jeg) av en "uddis" nedi 0dalen for..hmm..en passelig sum. Bilen er en 1996 modell, bygd i Belgia, med en 2.0l motor (ikke T/T4), og som har i mitt eie just passert 158`km. Den har denna utstyrspakka som inneholder takluke, el-speil/vinduer, og delskinns-interiør. Den er senka 40/40mm (Jamex) av den forrige eieren, fått satt på rød skjørtkant, og ellers "helt" original. Bilen er langt fra strøken, men såvidt vi vet så er det ingenting alvorlig..selv om det antagelig er definisjonsspørsmål. Litt rust på bakluka og i bensinlokket, en del steinsprut, slitte synchro-ringer, og ellers litt små-pjusk rundt omkring. Har etter om hånden også bygd litt bedre lyd i den i form av en liten kasse baki og en modisifert hattehylle med et par 6x9"-ere. Se forøvrig bilder. Planer; Av planer så tenkte jeg først og fremt å få stellt den opp skikkelig før jeg tar steget videre. Dvs få ordnet rustflekkene på bakluka (samt en bulk på hjørnet til venstre for luka), samt div. småplukk. Deretter starter blodstylinga...dvs en "prancing moose" under sideblinkersa. *hirr* Utenom det har jeg faktisk ingen planer..kom gjerne med tips, men ikke noe dyrt og ikke noe som krever nevneverdig (tidkrevende) innsats. Forøvrig fikk jeg forresten bilen med 215/55-16 dekk bak (skrubbe hjulbue i all verdens humper), og 205/45-16 forran. Tok nøyaktig 3 dager før det satt 205/45-16 bak og...mest takket være Interdekk (Lillehammer) og Tollpost. Dere får kommentere litt om dere vil, og som jeg sa, komme med innspill og forslag til hur "Red" kan forbedres. Bare keep it simple&cheap. Noen bilder; Utenfor låven til VCE Hattehylla under modifiseringen. Vi gjorde det enkelt og slipte til og tilpasset to "biter" mdf-plate til å passe nedi "sporet" for deretter å kle dem i stoff fra biltema. Stor takk til VCE for all hjelp forresten. Resten "baki" der.. Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
delodur Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Ja da er det nye vinterdekk på bilen. Continental Winter Viking 2 fallt valget på i år. Foreløbig virker de veldig gode, så kanskje det ikke var så dumt læll at Hakkapelitta 5 røk? Og at Michelin X-Ice North ikke fantes i 195/55-15? Vinterdekkene som fulgte med bilen var mildt sagt slitte. Stakk meg som f på corden og fikk fremkallt latteranfall på arb.plassen til dama. Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 hei, fin bil :-) savner hvite sidermarkeringslys! samt gjerne griller på sub'ene! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
delodur Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Heisann Hvite sidemarkeringslys..tjah..legger ikke så mye merke til slikt jeg, og dermed ikke har så mye å si. Hvilken type (og pris) anbefaler du i så fall da? Link? Griller på sub'a skal jeg ha ja, bare få rota meg ned på "stereosjappa" ved Statoilen å få snoket etter noen som passer litt kassa. Skal jeg først ha det, så skal det IKKE være fra Biltema! PS: Takk for kompliment om bilen. :) Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
askoy_s40 Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 fin bil ja, har også tenkt å kanskje få lakkert sideskjørt osv...så veldig bra ut på din bil! hvite markeringslys får du kjøpt bl.a. på http://www.bcb.no, bare til å ringe til dem så fikser de alt! ellers så skulle du kjøpt øyelokk til bilen, det hjelper veldig på...og hvis du er litt kresen (som meg) så kjøp s60 lyktviskere! de er litt kortere, og i mine øyne ser litt bedre ut en de lange orginale! :) og en takvinge hadde jo vært krona på verket! Siter * 05 Audi A4 B7 1,8TQ S-line * 96 VW Polo Colour Concept x 94 VW Golf MK3 (solgt) x 96 Volvo s40 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
delodur Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Heisann, og takk for fine ord og masse tips. :) Jauv, kjenner til bcb, men som jeg skrev, jeg er ikke helt fascinert av dessa hvite mark.lysa så du/dere får komme med tips så skal jeg fotomontere og titte litt. Kanskje jeg faller for det? Øyelokk er på ønskelista så det er nok bare snakk om å få orket, økonomien, og dama til å være enige, så er det på plass. Lyktviskere ja..hehe..da min høyre er "defekt" så er det på ønskelista og. :D Passer de om'n'om hverandre? Takvinge...for dyrt for så lite! Finn meg en billig en, samt noen som lakkerer den enda billigere så kommer den på plass. Koster jo fra 2000 og oppover for dessa vinga jo! *grøss* Burde lakkert oppatt hele sulamitten egentlig, men det får vente til sommeren..ihvertfall. Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
delodur Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Hmm..hva med svarte markeringslys? Kunne det vøri noe, eller hadde det sett tåpelig ut? Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
askoy_s40 Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 jo hadde vell sett bra ut det, men oppi mitt hode så ville jeg valgt hvite...men det er jo bare min mening! :) men blir jo litt mer kjeldent med svart, noe som er positivt! for de fleste kjøper jo de hvite markeringslysene! Siter * 05 Audi A4 B7 1,8TQ S-line * 96 VW Polo Colour Concept x 94 VW Golf MK3 (solgt) x 96 Volvo s40 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
delodur Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Har en liten diskusjon med kjerringa på om vi skal få lakkert de gjenværende svarte listene, om vi skal plukke dem av helt, eller om vi skal la dem være slik de er. Hvis de forblir slik de er, ja så TROR JEG det kunne vøri litt frakkt med svarte. Rett og slett fordi de hadde vært mindre synlige inntil de blir skrudd på. Hmm...lakke listene røde, og sette på røde mark.lys! :D *ler* Evt la det være som det er inntil jeg plutselig får et kick. Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
delodur Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 ..tatt med kamera og ikke mobil. ;) Dere får ha meg unnskyldt for størrelsen, er på jobb og har ikke tilgang på bilderedig.prog. :( Dessuten er den litt møkkete.. Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlmRacing Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Okei....legger med en link her jeg, med masse fine, gromme deler til S/V40 http://realcar-no.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H Siter AlmRacing`s nybil: 2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition! Førstebil: 2001 - Volvo S40 Sport Edition! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Meget bra pen bil =) Søstern har S40 med samme flotte rødfarge som deg der allt er lakkert, så du skal ikke ta med sidelistene og listene på fangerne samt dørhåndtakene? Uansett veldig pen bil med fin stil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo v40 t4 Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Hei:) Fin bil! Må bare spørre deg om hvilke farge det er på fjærene dine framme, ser du har senkesett fra jamex, det hadde jeg også tidligere da var bilen min sånn som din høyere framme enn bak. Byttet til lesjøfors og da ble bilen ganske lik i høyden. Ville byttet til hvite markeringslys, synes det er penere, men det er jo selvfølgelig opp til deg. Flott at flere med x 40 har laget prosjekttråd, spennende å se hva folk vil gjøre med bilen sin;) Stå på! Siter Mvh Christine :) http://www.bergen-gatebilklubb.no T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531 240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
delodur Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Okei....legger med en link her jeg, med masse fine, gromme deler til S/V40 http://realcar-no.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H Ok, takk for den. Skal titte da økonomien tillater det. Ikke lurt å titte før ihvertfall. ;) Meget bra pen bil =) Søstern har S40 med samme flotte rødfarge som deg der allt er lakkert, så du skal ikke ta med sidelistene og listene på fangerne samt dørhåndtakene? Uansett veldig pen bil med fin stil! Som nevnt tidligere så er jeg ikke så fascinert over helt ensfargede biler. Synes det skal være litt bryting inn mellom alt. Ellers blir det for "intenst" synes jeg. Melder du deg frivillig til å gjøre jobben for en veldig billig penge, så stiller det seg så klart annerledes! :D Hei:)Fin bil! Må bare spørre deg om hvilke farge det er på fjærene dine framme, ser du har senkesett fra jamex, det hadde jeg også tidligere da var bilen min sånn som din høyere framme enn bak. Byttet til lesjøfors og da ble bilen ganske lik i høyden. Ville byttet til hvite markeringslys, synes det er penere, men det er jo selvfølgelig opp til deg. Flott at flere med x 40 har laget prosjekttråd, spennende å se hva folk vil gjøre med bilen sin;) Stå på! Stemmer det, røde/raude/red Jamex ett eller anna. Hmm..detta hørtes derimot IKKE dumt ut, misliker litt denna høyde-forskjellen så der tror jeg vi har mod#1 da jeg orker, samt har råd, til å gyve løs på noe. :) Tusen takk for tipset, skal glo litt. Skjønner ikke hvorfor så mange henger seg oppi dessa markeringslysa jeg, så sinnsykt grusomt er det jo ikke med oransje da! Hadde de vært fluoriserende grønne elns skulle jeg fortsått det, men oransje da. Synes forresten hvitt hadde vært like "kræsj" som oransje jeg da. Men jeg skal ta det til etterettning så får dere tipse om noen har noen BILLIGE liggende ute for salg. ;) "Økonomi er alfa og omega" Hur hadde dere forresten reagert om jeg plukket av hele senkesettet? :p I disse is-tider så frister det meg veldig, får vondt av bilen da den spretter rundt på holka. Huff. Evt bare kjøpe en gammel pajero og sette V40'n på vinterlagring.. ;) Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Skjønner ikke hvorfor så mange henger seg oppi dessa markeringslysa jeg, så sinnsykt grusomt er det jo ikke med oransje da! Hadde de vært fluoriserende grønne elns skulle jeg fortsått det, men oransje da. Synes forresten hvitt hadde vært like "kræsj" som oransje jeg da. Det blir seende bedre ut med oransje lykter om du lakkerer listene... :) Hur hadde dere forresten reagert om jeg plukket av hele senkesettet? :p I disse is-tider så frister det meg veldig, får vondt av bilen da den spretter rundt på holka. Huff. Evt bare kjøpe en gammel pajero og sette V40'n på vinterlagring.. ;) Da er nok pajero-forslaget det beste... :D Grattis med prosjekt-tråd! Jeg skal trene litt mer med sprøyte, så skal vi se om vi kan få ordna den lakkeringa du trenger... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg