Gå til innhold

Sub vs forsterker + 1 sub-kasse spm ;)

Ranger emnet

Duplex

Anbefalte innlegg

Jeg gikk heller till innkjøp av en monoblokk på 2000watt (stabil på 1 ohm), det burde vel holde?

Nå mangler jeg bare tips om hvordan jeg skal koble subbene (2/8 ohm) til forsterkeren :P

Forsterkeren har 2 utganger og subbene er dobbelspolet. Noen forslag i forhold til dette med ohm som jeg ikke har peiling på? :P siden subbene er oppgitt til 2/8 ohm kan jeg koble de til 1 ohm på forsterkeren da?

אּ ﻬ ﺎ קּ ﺚ מּ ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk heller till innkjøp av en monoblokk på 2000watt (stabil på 1 ohm), det burde vel holde?

Nå mangler jeg bare tips om hvordan jeg skal koble subbene (2/8 ohm) til forsterkeren :P

Forsterkeren har 2 utganger og subbene er dobbelspolet. Noen forslag i forhold til dette med ohm som jeg ikke har peiling på? :P siden subbene er oppgitt til 2/8 ohm kan jeg koble de til 1 ohm på forsterkeren da?

Men har noen noe forslag?

אּ ﻬ ﺎ קּ ﺚ מּ ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
hmm... hva kjører du Duplex? ser du er Bodøværing du også!!

har du 2 utganger på en forsterker er det ikke en monoblokk.!! hva heter forsterkeren du har kjøpt ?

en mono blokk kan kan 2 utganger! har det på min dynabel amp, selv om det er 2 utganger betyr ikke at dem er stereo men som i min er dem parallel koblet så beggge utgangene er den samme utgangen bare splittet!

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tar og parallell kobler spolene slik at du har 2 ohm på hver sub, så parallell kobler du subbene sammen slik at du har 1 ohm.

Så tar du en leding fra + fra den 1. utgangen og til - på den 2. utgangen på forsterkeren. Så tar du + ledingen fra subbene på + på den 2. utgangen og - ledingen fra subbene på - på den 1. utgangen.

Da skal du ha 1000W effekt, og du bør da ha 500W på hver sub. :)

Dette skal være riktig, men er ikke 100% sikker, er fortsatt litt grønn på dette. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tar og parallell kobler spolene slik at du har 2 ohm på hver sub, så parallell kobler du subbene sammen slik at du har 1 ohm.

Så tar du en leding fra + fra den 1. utgangen og til - på den 2. utgangen på forsterkeren. Så tar du + ledingen fra subbene på + på den 2. utgangen og - ledingen fra subbene på - på den 1. utgangen.

Da skal du ha 1000W effekt, og du bør da ha 500W på hver sub. :)

Dette skal være riktig, men er ikke 100% sikker, er fortsatt litt grønn på dette. ;)

Okei, skal prøve dette :)

אּ ﻬ ﺎ קּ ﺚ מּ ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider