Gå til innhold

Elevbedfrift på skolen..

Ranger emnet

Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

Hallo... Vi er en gjeng som går grunnkurs mekk på Vargstad i Lillehammer og vi har starta elevbedrift.. :) SKal melde oss inn i Brønnøysund registeret og greier.. Vi skal kalle oss Hedopp(Hedmark/Oppland) - Tuning og skal prøve oss på å lage litt forsjellig og ta på oss småoppdrag.. Vi har da også tilgang på CNC-styrt dreimaskin og fres så her er mulighetene store.. Jeg sitter da om dagen og lager arbeidstegning til en dumpventil vi skal prøve oss på og lage i den CNC dreimaskina.. det blir ikke en kopi av noe tidligere.. ;) det jeg lurer på er om det er noen som tørr og kjøpe noe ifra oss? dumpen blir vel liggende på ca 500 kr og vi skal teste alle før vi evt. selger.. følger da også med shims, festehylse (en i alu og en i stål, begge med o-ring for maks tetting).. dere kan også komma med forslag til hva vi kan produsere.. det kommer også snart opp ei hjemmeside.. ;)

mvh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå har det seg slik da at det er ganske mye brukte bra dumper som går til 500 og under.. men vis den blir lagd i alu med messing stempel og nylon propp så ere muligheter..! også er det ikke bare bare å lage dump da vis man er ute etter lyd! bør lages med trakt blandt anna. har masse tegninger av egen tegna dumper på dataen.. gikk jo på vargstad selv en gang så lagde en dump da! har jo muligheter vis det blir lagd pene dumper!! en ting dere burde gjort er å sveise alu (PENT) til f.eks tanker til coolere,catch tanker,plenum kammer osv..

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også ha Stag mellom dempertårna:p

og catchtank.. Prøv heller på noe slikt enn dumpventil :thumb

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lettest for dere er å ta utgangspunkt i såkalt lette ting å lage! en dump ventil er ikke lett å konstrurer for at den skal bli bra! er en grunn til å sånne ting er dyrt! men som stab-stag,catch tanker med tilkoblinger og trykkmåler,rør til dump ventil?, ta på dere sveise jobber kanskje,lage flenser osv til diverse! er jo ikke no problem å legge inn tegning på en flens på cnc maskin. trenger ikke være så mye krikker å kroker! ta på dere jobber som maskinering av deler og sveising!

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har vi også ja.. 200kr for en bilfelg;) prototypen på den dumpen blir lagd neste uke så da får vi se om det funker.. ;) men hva var ditt største problem da du dreiv å lagde dump? :) da kan vi også ta på oss div andre jobber så send PM om dere er interesert i noe.. ;) men ikke alusveis.. ikke enda hvertfal.. men div dreie, frese og mig-sveis er greit.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Skulle gjerne hatt dempertårn-stag til bilen min ;) Får ikke noe sånt på nettet. Spørs jo på hvor mye dere skulle hatt for det da.. Dessuten så bor jeg såppas langt unna at dere må lage på mål fra meg i så fall.. hmmm

du får ta og sende meg en PM.. vi lager gjerne det til deg.. kommer du med bil modell osv. så kan det hende jeg stjeler meg en slik en og tar noen mål davettu hvis du ikke får sendt noen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider