Gå til innhold

Hm.... Iceaudio sitt testlaboratorie??

Ranger emnet

PerryZaphire

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

er det ikke standard på sensitivity måling.. 1watt på 1meter avstand

NOPE!

Men det burde vært det.

I hjemme-HiFi-verden er det ikke så ille å bruke 2,83 V siden der er høyttalerne normalt 8 Ohm, det blir 1 W.

Men når bilstereoprodusenter oppgir følsomheten ved 2,83 V blir det bare tull siden elementene er alt fra 8 og ned i 0,25 Ohm. Dette tilsvarer 1 - 32 W og en forskjell på 15 dB!

P = U x (U / R) for de som er interessert :)

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://iceaudio.no/images_tester/17018-Ground_Zero_GZNW12SPL.jpg

Hva?

Verdens beste 12" faktisk... .

Basert på hva??

det er et blad som heter autohifi som tester (ikke ICE Audio).. De har vel ikke testet alle basser i verden men det er nok den beste de har testet de mener kanskje.

http://www.iceaudio.no/images_tester/17019-Ground_Zero_GZPW_15SPL%20Test%202.jpg?PHPSESSID=4ceb6b82f07dcdfd6fb0eef990ba6417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et blad som heter autohifi som tester (ikke ICE Audio).. De har vel ikke testet alle basser i verden men det er nok den beste de har testet de mener kanskje.

http://www.iceaudio.no/images_tester/17019-Ground_Zero_GZPW_15SPL%20Test%202.jpg?PHPSESSID=4ceb6b82f07dcdfd6fb0eef990ba6417

Det er den beste de har testet etter nye målemetoden.

De har testet ganske mange subber, men det blir desverre få av de amerikanske...

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk en her jeg bor som har en slik 15", men han bruker den ikke pga han har ikke amp(er) som klarer å dra den. Og kassa er totalt feil på den..har ikke fått testet den skikkelig heller.

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fire: onfiredevi :ratatatat Oh.... jeg har da ikke flamet!

Jeg bare lurer for jeg har en bekjent som stoler blindt på det som visse forhandlere sier og jeg mener at noe av det som er blitt nevnt er litt drøyt.

Og han mener det er det beste han har hørt osv uten at han egentlig har hørt noe annet enn den GZ spl subben og en Pioneer 101spl liksom.

Ro ned!

Dessuten så lurte jeg også på om det "laboratoriet" var til å stole på og hvorfor det ikke står noen tall der.

Fader... blir fornærma jeg altså.:ssip:

OG igjen liksom... har jeg for vane å "flame" ?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik som du fremstiller det kan det nesten virke som IceAudio tester sine egne produkter for å deretter fremstille de til verdens beste.

Det er AutoHifi som står bak testen og elementet er testet opp mot JLAudio W7 og en del andre subber.

Elementet er sykt men om det er bedre en RE sine tilsvarende elementer(noe jeg mistenker deg for å ville frem til) har jeg ingen anelse om da jeg ikke har testet RE og holder derfor klokelig kjeft.

Når det gjelder "flamingen" så kan utrykket Flaming tolkes på mange måter og det var ment i ordest beste forstand;) *ler*

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så lurte jeg også på om det "laboratoriet" var til å stole på og hvorfor det ikke står noen tall der.

Selvfølgelig er det til å stole på.

Spørsmålet er jo om det er mulig å sammenligne ulike oppsett...

Her tester de elementene i anbefalte kasser.

Elementene blir målt i et tilnærmet ekkofritt rom som er spesialbygd for formålet.

Tallene står i testene i bladene.

Eksempel:

GZNW 12 SPL i 56 liter bassrefleks tunet til 35 Hz

107 dB ved 30 Hz

122 dB ved 50 Hz

117 dB ved 70 Hz

116 dB ved 90 Hz

Her brukte de Maxximus til å teste for å få nok effekt.

Til sammenligning T4-12 i 65 liter bassrefleks tunet til 42 Hz

102 dB ved 30 Hz

122 dB ved 50 Hz

119 dB ved 70 Hz

113 dB ved 90 Hz

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider