Erik Andre Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 er det ikke standard på sensitivity måling.. 1watt på 1meter avstand Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 er det ikke standard på sensitivity måling.. 1watt på 1meter avstand NOPE! Men det burde vært det. I hjemme-HiFi-verden er det ikke så ille å bruke 2,83 V siden der er høyttalerne normalt 8 Ohm, det blir 1 W. Men når bilstereoprodusenter oppgir følsomheten ved 2,83 V blir det bare tull siden elementene er alt fra 8 og ned i 0,25 Ohm. Dette tilsvarer 1 - 32 W og en forskjell på 15 dB! P = U x (U / R) for de som er interessert :) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opeth Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 http://iceaudio.no/images_tester/17018-Ground_Zero_GZNW12SPL.jpg Hva? Verdens beste 12" faktisk... . Basert på hva?? det er et blad som heter autohifi som tester (ikke ICE Audio).. De har vel ikke testet alle basser i verden men det er nok den beste de har testet de mener kanskje. http://www.iceaudio.no/images_tester/17019-Ground_Zero_GZPW_15SPL%20Test%202.jpg?PHPSESSID=4ceb6b82f07dcdfd6fb0eef990ba6417 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 det er et blad som heter autohifi som tester (ikke ICE Audio).. De har vel ikke testet alle basser i verden men det er nok den beste de har testet de mener kanskje. http://www.iceaudio.no/images_tester/17019-Ground_Zero_GZPW_15SPL%20Test%202.jpg?PHPSESSID=4ceb6b82f07dcdfd6fb0eef990ba6417 Det er den beste de har testet etter nye målemetoden. De har testet ganske mange subber, men det blir desverre få av de amerikanske... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 det er et blad som heter autohifi som tester (ikke ICE Audio).. De har vel ikke testet alle basser i verden men det er nok den beste de har testet de mener kanskje. http://www.iceaudio.no/images_tester/17019-Ground_Zero_GZPW_15SPL%20Test%202.jpg?PHPSESSID=4ceb6b82f07dcdfd6fb0eef990ba6417 Er faktisk en her jeg bor som har en slik 15", men han bruker den ikke pga han har ikke amp(er) som klarer å dra den. Og kassa er totalt feil på den..har ikke fått testet den skikkelig heller. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Med andre ord, helt bortkastet? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Med andre ord, helt bortkastet? :D Tja, kan egentlig si det slik=P Testa den vell så smått på en Lanzar OPTI 2000D mener jeg å huske under dB testinga som var her i August, men husker ikke resultatet. Tror ikke de passerte 140dB en gang med den.. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Ja så er Perry ute å "flamer" igjen *ler* Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 skulle ha flamet jeg hadde jeg visst hva flamer betyr? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 skulle ha flamet jeg hadde jeg visst hva flamer betyr? http://en.wikipedia.org/wiki/Flaming Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 :fire: onfiredevi :ratatatat Oh.... jeg har da ikke flamet! Jeg bare lurer for jeg har en bekjent som stoler blindt på det som visse forhandlere sier og jeg mener at noe av det som er blitt nevnt er litt drøyt. Og han mener det er det beste han har hørt osv uten at han egentlig har hørt noe annet enn den GZ spl subben og en Pioneer 101spl liksom. Ro ned! Dessuten så lurte jeg også på om det "laboratoriet" var til å stole på og hvorfor det ikke står noen tall der. Fader... blir fornærma jeg altså.:ssip: OG igjen liksom... har jeg for vane å "flame" ? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audio-art Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 http://en.wikipedia.org/wiki/Flaming Dritbra! Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 slik som du fremstiller det kan det nesten virke som IceAudio tester sine egne produkter for å deretter fremstille de til verdens beste. Det er AutoHifi som står bak testen og elementet er testet opp mot JLAudio W7 og en del andre subber. Elementet er sykt men om det er bedre en RE sine tilsvarende elementer(noe jeg mistenker deg for å ville frem til) har jeg ingen anelse om da jeg ikke har testet RE og holder derfor klokelig kjeft. Når det gjelder "flamingen" så kan utrykket Flaming tolkes på mange måter og det var ment i ordest beste forstand;) *ler* Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 slik som du fremstiller det kan det nesten virke som IceAudio tester sine egne produkter for å deretter fremstille de til verdens beste. :hello: Jeg har aldri prøvd RE så derfor jeg lurte på om det var gjort lignende tester av de. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Dessuten så lurte jeg også på om det "laboratoriet" var til å stole på og hvorfor det ikke står noen tall der. Selvfølgelig er det til å stole på. Spørsmålet er jo om det er mulig å sammenligne ulike oppsett... Her tester de elementene i anbefalte kasser. Elementene blir målt i et tilnærmet ekkofritt rom som er spesialbygd for formålet. Tallene står i testene i bladene. Eksempel: GZNW 12 SPL i 56 liter bassrefleks tunet til 35 Hz 107 dB ved 30 Hz 122 dB ved 50 Hz 117 dB ved 70 Hz 116 dB ved 90 Hz Her brukte de Maxximus til å teste for å få nok effekt. Til sammenligning T4-12 i 65 liter bassrefleks tunet til 42 Hz 102 dB ved 30 Hz 122 dB ved 50 Hz 119 dB ved 70 Hz 113 dB ved 90 Hz Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg