Gå til innhold

Billakkerer/ bilskadereparatør

Ranger emnet

m4gnus

Anbefalte innlegg

Etter og ha gått allmenn og så drevet dank i noen år kunne jeg nå tenke meg å utdanne meg til billakkerer eller bilskadereparatør. Det er sikkert mange som jobber som dette her inne og jeg hadde satt pris på om noen kunne svart på noen spørsmål.

Ifølge SSB er gjennomsnitts årlønn i disse yrkene ca 300 000 kr, Ikke medregnet overtid (og eventuellt svart arbeid). Hvor mye kan man egentlig regne med å tjene på ett år?

Og så for å være helt ærlig, trives du?

Er det lett å få jobb?

Mvh

Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du garasjen og utstyret så kan du tjene deg en god del penger om milijøet rundt deg består av bilintresserte... :)

Helt enig, da er det MYE penger og tjene.

Men ellers, vurderer jeg og gjøre det samme selv. Er det eneste bil-relaterte yrke jeg kunne tenke meg. Lærer sinnsykt mye, og på se resultatene av jobben du gjør.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i siste halvåret på lærlingtia mi som oppretter, og lever fint på det :) har 109kr i timen+stipend, som fagarbeider har man ca 130 tror jeg(fikk lønnsforhøyelse denne måneden)

Trives godt jeg, og stor fordel vist man har behov for å mekke på egen bil at man har lokale og verktøy.

Noe som er litt dumt med å jobbe som oppretter eller mekaniker osv, er vist man er vist man er ganske intresert i å bygge egen bil på fritida. som et eksempel: vist man jobber som kokk, så er det ikke bestandig man gleder seg til å komme hjem å lage middag.

Vil fram til at vist man har jobbet en lang hard dag med bil, så er ikke motivasjonen bestadig på topp med å bynne å jobbe med egen bil

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det frister veldig. Jeg har jo hele dette året på å bestemme meg. Men er det ingen her som har jobbet med dette i noen år og som kan si noe mer konkret om faktisk inntekt? Om du ikke har lyst å legge ut i det vide og det brede om hvor mye du jobber svart, kan du gjerne sende en PM ;)

Det skal jo selvfølgelig ikke bare handle om penger, men det er jo greit og vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pappa har en venn som utvikla allergi pga han var for mye borti kjemikaliene, så det er anbefalt å bruke utrolig masse hansker til slikt arbeid!

man kan tjene masse svart på slikt arbeid at det er sjukt.. :) er en her i område som helakkerer bil for 20k og det er inkl. grunnarbeid og han er opptatt i en god stund framover i tid *yikes!*

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider