Stress87 Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 hehe... takk:D gikk litt fort i svingene nå jeg lagde tråden. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 skriveleif igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 jaja... sånn kan det gå... skal vi konsentrere oss om saken? altså dump ventil? noen som har tegning? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 nei skal ikke ha noe falsk dump. dette med kont filter må du fortelle mer om... blir ikke luften dratt inn i turboen igjen? som gjør at den blir ødelagt? har hørt fra en kompis, vist du kjører uten dump lager den en phrrr lyd?! e det samme lyd som kommer med kon filter? Les deg litt klokere her. Var ihvertfall denne tråden jeg leste for en stund siden, og mener det står at det ikke er så skadelig for turbo'n i denne tråden. Litt lat så gidder ikke å lese igjennom hele en gang til:) Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 kjør med dump du.. ;) slipper at turboen stopper helt opp hvertfal.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet November 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 blir vel med dump. men det finnes jo dumper som lage den phrrr lyden Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 jepp, fins det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet November 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 har du fått PM jeg sente deg? jeg vår å så på dump ventiler hos den lokale tuning butikken. det er bra kraft i den fjæren. plus at jeg har fått noen nye idèr. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 dumpventil med stempel lager phrrr lyden i motsetning til dump med membran som lager pshhhh lyden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 kan noen forklare det med mebran dump? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Det er en type gummipakning som i stedet for stempel slipper ut trykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet November 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 hæææ... den var jeg ikke helt med på! trodde det var omvent. kan du forklare det med mebran litt mer detaljert? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 hæææ... den var jeg ikke helt med på! trodde det var omvent. kan du forklare det med mebran litt mer detaljert? Prøv å søk på google, åsså inne her på forumet. Utrolig hva man kan lese seg til her i verden. Lykke til med maskinering av dump ventilen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 dumpventil med stempel lager phrrr lyden i motsetning til dump med membran som lager pshhhh lyden. Det er i alla fall ikke riktig å si. har hatt 3 forskjellige dumpventiler MED stempel å ingen av de lager den phrr lyden... heller ikke orginal dump med membran lager den lyden... Min "teori" er at denne lyden du sikter til kommer når ventilen blir for stram eller for liten til å slippe ut alt trykket, sånn at den resterende lufta blir tvunget tilbake ut gjennom luftfilteret. Dette skjedde med Saab'en min når jeg fikk hjulspinn. dvs. en plutselig økning i turtall og derfor høyere ladetrykk som dumpen ikke klarte å slippe ut når jeg da slapp gassen. Bra idè å lage ventilen selv! har lyst å prøve dette jeg også. Laget en tegning for et par år siden, men da jeg gikk over til bil med sugemotor så det ble ikke mer av den tanken. Det burde ikke være vanskelig å få til, om du har tilgang til dreiebenk osv. så lykke til! Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 høres mer fornuftig ut det tor_s_sumstad sier. det kan nok være at den lyden kommer hvist dumpen er for liten. men tror de dumpene som lager den lyden har to stempler. der den ene løftes opp og den andre står å flimmrer. sånn at luften slippes gradvis ut. har jobbet litt eksta i deg å laget hylsen og lokke til dumpen min. magler bare stempel å tuten no! det tok meg rundt 3 timer med intens jobbing. så vist dette skal lønne seg må man lage mange deler om gangen. tror jeg. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.