Gå til innhold

import av bil, hvor lenge kan jeg vente med å betale tollen?

Ranger emnet

v740b230f

Anbefalte innlegg

men da registrere du også bilen og får skilt på den? vet du om det tar lang tid å gjøre alt hos BT? kan du forklare fremgangsmåten for import av bil og hva som må gjøres ETTER at jeg har betalt momsen...?

Bestill time hos Biltilsynet, ta med Tollkort/utenlandsk vognkort/samsvarspapirer/osv på kontrollen (får du utlevert når du betaler momsen), betal avgiftene til Tollvesenet (Tollvesenet ønsker helst at du tar forhåndsgodkjenningen hos BT FØR du betaler avgifter, slik at de kan basere avgiftene på de tallene som BT registrerer i systemet, dvs det sparer dem for arbeid), så tar du med alle papirene du har fra Tollvesenet, tollkortet, kvittering på betalt årsavgift, og penger til skilter, med på Biltilsynet og registrerer den. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gidde å gå inn på websidene deres også, for der kan du lære ganske mye.

Og som skrevet før, ta og spander på deg en tlf til tollvesenet hvor du stiller spørsmål og skriver ned de svarene du får.

For da har du en helt sikker kilde, og skriv gjerne ned navnet på han du snakker med og, så har du en referanse til seinere, om det blir krøll.

Så ring rett til de som bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey grabbar!:)

takk for hjelpen! jeg har aldri gjort noe liknende før så litt veiledning er bra! jeg tenkte å ringe til Biltilsynet på mandag og få avtalt tid hos dem slik at jeg kan få bli ferdig med registrering og alt det der styret... "alle" skal ringes til på mandag ja.

ser også ut som om finansieringskrisen og er over nå (takk farmor og farfar:D hehe) så da er det bare å reise å bli ferdig med deg!

JEG GLEDER MEG SÅ SYKT MYE TIL Å HENTE NY BIL!!!!! :op:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at dem mener at sikkerhetsutstyr gjør at bilen ikke er sikker nok!

Nå er det jo en del "sikkerhetsutstyr" som fungerer mot sin virkning om det er montert feil/billigfabrikat/osv, så skjønner godt at dem er skeptiske. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider