Gå til innhold

Best dekk foran eller bak?

Ranger emnet

zel

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pappa sa det var best med de gode dekka fremme, da jeg måtte klare meg 4 dager mens jeg venter på nye. Du får deg en overraskelse da, det skal jeg love dere. Er det is på veibanen og du bare tenker på bremsepedalen, kommer rompa ut. Må hele tiden tenke over å bremse før svingene, og bare flyte djennom svingen. Kommer rompa ut må man gi gass å ikke bremse, som mange gjør vist de får panikk.

As usual with cars:

Car owner: How fast can you make it go?

Tuner: How much you wanna spend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har prøvd å kjøre traktor etter veg med kjetting kun foran og kun bak, vil si at det er mest komfortabelt med kun foran pga risting men kun bak er best med tanke på grep ved bremsing.

Beste dekkene bak.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har prøvd å kjøre traktor med kjetting kun foran og kun bak, vil si at det er mest komfortabelt med kun foran pga risting men kun bak er best med tanke på grep.

Beste dekkene bak.

jeg kjører fremhjulstrekker du kjører traktor(volvo) derfor forskjellig mening om den saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, kjører man et kjøretøy med trekk på bakakslingen så er det best FRAMKOMMELIGHET med best dekk bak. Jeg prioriterer å stoppe, ergo best hjul på akslingen som bremser mest og det er foran, uansett om man har FWD/RWD/4WD.

Hvor kjetting er best på landbruksredskaper bryr jeg meg fint lite om.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men snurrer lett viss det er bedre dekk framme enn bak.
kommer jo ann på om den trekker forran eller bak det da

Hmm.. Åssen vet dere dette??... :hello:

Sjøl har jeg prøvd begge deler, og ikke kommet frem til noe bedre enn at det er best å ha gode dekk både foran og bak.. Selv om di til tider er utslitt bak :hmmmmmmmmm:

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt tid til å sitte på forumet i det siste, vinteren har kommet.

Har kjørt MYE bil i det siste, og gått til anskaffelse av opptil flere biler til som jeg skal ta knekken på i løpet av vinteren.

Har laget en del bilfilm, og jobbet en god del.

Filmen kommer ferdig redigert til våren eller noe sånnt.

Har film av at en kammerat av meg ligger på taket på mercedesen gjennom sentrum, mens jeg ligger maximalt sidelengs gjennom en rundkjøring 11 ganger. med en bmw e30 som følgebil så lang + en god del børning og herjing med en opel omega.

more to come.

Jeg MÅ bare si det; hadde jeg vært like kul som deg så hadde jeg besvimt tror jeg.

:watchout

Jeg ville hatt best dekk foran jeg og.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider