Gå til innhold

Brukte hjullager.

Ranger emnet

MoFoCo

Anbefalte innlegg

Jada, vet at det burde kjøpes nytt:)

Men det finnes bare komplett nav, som koster 2400 pr side og jeg får kjøpt 2 for 300. Dem er henta fra en bil som var kjørt 70 000.

Og, siden det er hele navet burde det gå greit.

Blir nok bare tull å bruke brukte, løse lager siden dem må presses ut eller lignende,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er snakk om bakhjulslager på en forhjulstrekker.

Når du kjøper et helt brukt nav så sørg for å få til rett side.. Det er forskjellige gjenger på hver side (høyre- og venstregjenger, iallfall på japanske biler). I værste fall kan du miste hjulet i fart.

Om du kun tenker på å gjenbruke selve lagrene så skal det ikke ha noe å si, men da må du nok fram med pressa ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er snakk om bakhjulslager på en forhjulstrekker.

Når du kjøper et helt brukt nav så sørg for å få til rett side.. Det er forskjellige gjenger på hver side (høyre- og venstregjenger, iallfall på japanske biler). I værste fall kan du miste hjulet i fart.

Om du kun tenker på å gjenbruke selve lagrene så skal det ikke ha noe å si, men da må du nok fram med pressa ;)

Forhjulslager på bakhjulsdrevet bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ikke noen rolle vilken vei det snurrer nei... men brukt!?

Sånn bør kjøpes nytt!

Det er viktig at du setter lageret samme vei som det det sto. Hvis ikke kan du risikere at lageret skjærer seg...noe som ikke er så kult.

Anbefaler på det sterkeste at du kjøper et nytt lager hvis du mener det er slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at du setter lageret samme vei som det det sto. Hvis ikke kan du risikere at lageret skjærer seg...noe som ikke er så kult.

Anbefaler på det sterkeste at du kjøper et nytt lager hvis du mener det er slitt.

Var det jeg mente å ha hørt, at det kan skjære seg om det måtte rulla motsatt vei av det det tidligere har gjort.

Setter det ikke på uten at jeg er sikker, da får jeg heller slakte sparegrisen å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå at et kulelager skulle skjære seg ved å rulle andre vegen viss det blir satt på motsatt side av der det har stått før. Et kule lager er jo beregnet å rulle begge vegene og viss det skjærer seg så er det pga det går tørrt, kan ikke forestille meg at å snurre andre vegen skal kjøre lageret tørrt eller utvikle mer friksjon fordet om.

Jeg sier kjør på med brukt lager.........

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider