Gå til innhold

Ny bil? Hva skal man kjøpe?

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Det er litt fram og tilbake med meg og biler. Men, jeg fyrer i gang en post for å få tips og meninger om hvilken bil jeg skal kjøpe meg.

Jeg har en BMW 320i med Rieger GTS stylingkit, 9x16 felger, M3 skinninteriør, TV og DVD osv på handa. Men, synes kanskje 55000 blir litt mye for en 86 modell BMW 320.

Jeg har 50000 og bruke på bil. Og man burde jo finne noe flott for den prisen, og det er en mulighet til at jeg faktisk tar opp et lån på 30-40000 for å få noe bedre.

Jeg vil ha en bil som er nyest mulig, som ser bra ut, med ganske grei motor osv. Helst bakhjulstrekker, eller 4wd.

Jeg har tenkt litt på Bmw sin E34, eller Passat G60 / VR6, Polo 6N (Blueboy sin :)), Mercedes 190E (evt 2,3 16v), Golf 3, osv..

Noen som har noen tips?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Det er litt fram og tilbake med meg og biler. Men, jeg fyrer i gang en post for å få tips og meninger om hvilken bil jeg skal kjøpe meg.

Jeg har en BMW 320i med Rieger GTS stylingkit, 9x16 felger, M3 skinninteriør, TV og DVD osv på handa. Men, synes kanskje 55000 blir litt mye for en 86 modell BMW 320.

Jeg har 50000 og bruke på bil. Og man burde jo finne noe flott for den prisen, og det er en mulighet til at jeg faktisk tar opp et lån på 30-40000 for å få noe bedre.

Jeg vil ha en bil som er nyest mulig, som ser bra ut, med ganske grei motor osv. Helst bakhjulstrekker, eller 4wd.

Jeg har tenkt litt på Bmw sin E34, eller Passat G60 / VR6, Polo 6N (Blueboy sin :)), Mercedes 190E (evt 2,3 16v), Golf 3, osv..

Noen som har noen tips?

I prisklassen 50-90000,- er det veldig mye å velge i, avhengig av hva man skal ha.

Hva er det viktigste for deg? skal det være en pen bil i utstillingsstand? eller en morsom bil som du kan leke deg fælt med?

Er stereoanlegg og den typen detaljer viktig? eller klarer du deg med standard radio og cd-spiller, eller kanskje du ikke trenger musikk i det hele tatt?

Jeg ser du skriver at du vil ha en bil som er nyest mulig, og ser bra ut, med grei motor, alternativer kan vel være 200SX av den der gamle utgaven?

Ellers kan du jo få en grei Toyota MR2 MK2 for ca 90000,-

Eller hvis du bestemmer deg for at 50000,- er nok er jo en MR2 MK1 sannsynligvis noe av det morsomste du får for 50000,-

Fiat X1/9 kan også være noe å se på, hvis du finner en som er rustfri, sannsynligheten for det er jo ganske liten..

Alfa Romeo GTV er også verdt å se på, de har også bakhjulstrekk, og ble levert i ganske morsomme utgaver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på BMW E34. 525i...

MR2 MK2 har jeg alltid likt.. Kanskje? :) Men, den er jævla lite praktisk.

Jeg vil ha en bil som jeg kan bruke til å komme meg plasser, skole, dame, jobb, kompiser, osv.. Og jeg er ikke en person som ser etter en bil som bare skal være framkomstmiddel, det må være noe spesielt. Noe med litt futt i, noe som ser bra ut.. Noe litt spesielt. Men, jeg er ikke den personen som passer til en bil med så sinnsykt mye motor heller. Og 156hk i en MR2 er litt mye da :) Samme med 192 i en BMW 5-serie..

Men, jeg har 50000 selv, og håper på å få tatt et lite lån på 30-40000.. Så kan jeg kjøpe meg en bil i bra stand som er gådd lite og som ikke tar med seg mye trøbbel liksom! :)

Hva med denne?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen er utrolig fin. Har sett den med mitt blottede oeye! Var med han som kjoepte motoren hans, og saaaaaaaaa da bilen til Olson. Den var fin. Hadde jeg hatt spenn, saa hadde jeg kjoept dn selv (gresk alfabet)... Hater aa ikke ha de norske bokstavene...

Originally posted by Nismo

Denne får du for 90.000.- eller 99 med 18";)

Gå inn på http://www.200sx-ogn.org og se på forumet der. Da finner du annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider