Gå til innhold

Synspunkter km-stand

Ranger emnet


-VolvoV70-

Anbefalte innlegg

Lurte på hva dere synes om en 940LT (B230fk/M90) som har gått nærmere 300 000km? Er dette mye for en 940/B230FK eller har ikke km-standen så mye å si for så lenge den er i bra stand og er godt holdt? Vil høre synspunkter anngående en såpass høy km stand da jeg vurderer og kjøpe en 940 som har gått nærmere 300 000km.

 

Takker for alle kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldra mine har en slik volvo 940 som du beskriver, rundet 300 k.

 

Den er sånn passe bra vedlikeholdt og godt brukt, men likevel går den som en klokke og har ikke noen problemer. Er nesten ikke byttet noe på den bilen, ikke clutch engang!

 

Sålenge bilen du ser på er velholdt og fulgt servicene sånn noenlunde vil jeg tro det er et bra kjøp!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 000 kan være bedre enn 200 000, for å si det sånn. Bl.a. clutch ryker vanligvis etter ca 200, ved 300 bør den være byttet og dermed ha 100 000 km igjen. Svinghjulet til M90 har rykte på seg for å bli dårlig ved rundt 200-250 000, og det koster visstnok 5 lapper bare for selve svinghjulet. Det kan være jeg husker feil der, men uansett, en godt vedlikeholdt bil med 300 000 på telleren vil nok ha flere nye slitedeler enn en med 200 000 =) Men sjekk bilen nøye likevel

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om bilen er godt vedlikeholdt så holder den fint 500 000km, bare se på V940R6 sin gamle motor.

 

sjekk tilstand på følgende ting:

Tannstang

lyder i girkasse

hjullagre

varmeapparat

gulvet etter rust

 

det er ting som koster penger og fikse.

ellers så se ann eieren av bilen, virker han ordentlig? føler du at du kan stole på selger?

 

lykke til :)

 

mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de som har m90 har et svinghjul som koster ca 10k. min bror byttet nettopp på sin 940 etter en tur med bil på henger... vi satte heller på et vanlig svinghjul til m47 med modifisert clutch.

det skal også være mulig å bruke clutch-lammell fra en turbodiesel med m90gir..

 

940 pleier å være skånet for rust, men dersom den er utsatt for ekstremsalting så kan du finne noe..

min bil er byttet bakskjermer på (tidligere eier påkjørt) og de ruster.

hadde ikke hatt det problemet om den var uskadet..

ellers er de tingene som ealoken nevner noe du også må se på, selv om det er ting som heldigvis 700serien som sliter mest med dette...

 

uansett så får du en kanonbil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

km er det som betyr minst, og det siste du bør bekymre deg over! hør med han karen som selger om du kan låne den en ettermiddagg, så boner du hele bilen..DA finner du alt som er av lakk/karrosseriskader og rust utvendig, og ellers så er det jo nare å kjøre bilen å røyne den litt, så finer du ut enda litt mer.

 

*ta komptest på den og forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår