-VolvoV70- Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Lurte på hva dere synes om en 940LT (B230fk/M90) som har gått nærmere 300 000km? Er dette mye for en 940/B230FK eller har ikke km-standen så mye å si for så lenge den er i bra stand og er godt holdt? Vil høre synspunkter anngående en såpass høy km stand da jeg vurderer og kjøpe en 940 som har gått nærmere 300 000km. Takker for alle kommentarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn08 Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Om bilen er vedlikeholdt er ikke 300 mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 min 230f har gått ca 410000 og går som en klokke etter at jeg bytta svinghjulsføler :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Foreldra mine har en slik volvo 940 som du beskriver, rundet 300 k. Den er sånn passe bra vedlikeholdt og godt brukt, men likevel går den som en klokke og har ikke noen problemer. Er nesten ikke byttet noe på den bilen, ikke clutch engang! Sålenge bilen du ser på er velholdt og fulgt servicene sånn noenlunde vil jeg tro det er et bra kjøp! Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 300 000 kan være bedre enn 200 000, for å si det sånn. Bl.a. clutch ryker vanligvis etter ca 200, ved 300 bør den være byttet og dermed ha 100 000 km igjen. Svinghjulet til M90 har rykte på seg for å bli dårlig ved rundt 200-250 000, og det koster visstnok 5 lapper bare for selve svinghjulet. Det kan være jeg husker feil der, men uansett, en godt vedlikeholdt bil med 300 000 på telleren vil nok ha flere nye slitedeler enn en med 200 000 =) Men sjekk bilen nøye likevel Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 kremt, min -91 940 hadde en B230FB helt frem til motoren røk ved 838140km så 300000 er lite, og motoren er sansynligvis ikke noe å bekymre seg for. det er det siste som ryker... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 370 000 på min, og den går bare bedre og bedre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 om bilen er godt vedlikeholdt så holder den fint 500 000km, bare se på V940R6 sin gamle motor. sjekk tilstand på følgende ting: Tannstang lyder i girkasse hjullagre varmeapparat gulvet etter rust det er ting som koster penger og fikse. ellers så se ann eieren av bilen, virker han ordentlig? føler du at du kan stole på selger? lykke til :) mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 de som har m90 har et svinghjul som koster ca 10k. min bror byttet nettopp på sin 940 etter en tur med bil på henger... vi satte heller på et vanlig svinghjul til m47 med modifisert clutch. det skal også være mulig å bruke clutch-lammell fra en turbodiesel med m90gir.. 940 pleier å være skånet for rust, men dersom den er utsatt for ekstremsalting så kan du finne noe.. min bil er byttet bakskjermer på (tidligere eier påkjørt) og de ruster. hadde ikke hatt det problemet om den var uskadet.. ellers er de tingene som ealoken nevner noe du også må se på, selv om det er ting som heldigvis 700serien som sliter mest med dette... uansett så får du en kanonbil!! Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Er ikke noe ulempe om det har vært motorvarmer på bilen siden den var ny. Dette er veldig viktig på en bruksbil synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 km er det som betyr minst, og det siste du bør bekymre deg over! hør med han karen som selger om du kan låne den en ettermiddagg, så boner du hele bilen..DA finner du alt som er av lakk/karrosseriskader og rust utvendig, og ellers så er det jo nare å kjøre bilen å røyne den litt, så finer du ut enda litt mer. *ta komptest på den og forresten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.