Gå til innhold

Hvor finne B23e/B230E?

Ranger emnet


_Sjakalen

Anbefalte innlegg

du trenger motorn, pumpe til tanken, pumpe under bilen, ledningsnett med bensinpumperelé.. er k jet mekanisk sprut så ække no hjerner til de motorne.. må legge opp retur rør til bensina.. sikkert no mer også jg har glemt..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel bruke en H kam, siden det er den vasseste originale volvo kammen...

 

H-kam? Hvordan "ser" man at det er H-kam?

 

Fikk en kam av en nabo engang som sa at detta var bra saker;) Står jo noe nummer der,delenummeret tror jeg, noen som har dette til H-kammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H-kam? Hvordan "ser" man at det er H-kam?

 

Det står "H" stanset inn bak på kammen....

 

Du trenger ikke å gjøre så mye med ledningsnettet for å få det til å passe, det spørs hvilken årsmodell du bygger på...

82mod og opp har ledningsnettet til bensinpumpe lagt opp, bare å plugge i releet oppunder dash'n. Det er vel en elektronikkboks til tenningssystemet såvidt jeg vet, denne sitter montert på ramma til spylertanken. (B23E)

B230E trur jeg har ett helelektronisk tenningssystem, som er en del enklere å montere.

Ellers trengs vel det som er nevnt tidligere med bensinopplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen jeg skal bruke har jeg bygd om tre ganger nå, fra 80-81 81-83 og i sommer la jeg inn komplett ledningsnett fra en 86 modell bil. Gjetter på at jeg har alt jeg trenger av ledninger og koblinger på det. Har også satt inn en B230a, med helelektronisk tennings-system.

 

Det står stanset inn H? Mot torpedoveggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står stanset inn i bakkant på kammen ja... Der det er fordelerspor på enkelte. Kan være litt vanskelig å se det, så ta med stålbørste og gjør rent.

Du skulle vel ha det meste av kablage liggende klart da, men det er jo ikke verdens vanskeligste ting å koble opp da, en K-jet motor...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår