Gå til innhold

Biler med gassdrift, ønsker info

Ranger emnet

MortenK

Anbefalte innlegg

Heisann, har kjøpt meg en bensinbil med gassdrift. Den er ikke godkjent med anlegget, men har hatt det i 3 år, dvs minst en godkjenning.. Er dette noe som må godkjennes egentlig? Var snakk om noe avgift på gass for noen år siden, det ble noe av?

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vurdert gassbil om dagen. Tahoe eller suburban eller noe. Men har hørt noe skummelt om at gassprisen skal opp på bensin diesel prisen i 2008? fordi propan slipper nesten bare ut co2, som kjent, så er jo co2 ikke skadelig for mennesker, derfor propan gir bra mymiljø. co2 påståes å være dårlig for miljøet globalt. jaja. uansett. NOen som vet mere om propanpris og avgift?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo si kjapt om mine erfaringer....

Har en Dodge Durango '05 på 5.7L og 345hk som er bygget om til å gå på gass. Prisen på gass her i Stavanger ligger 5.55kr literen sist gang jeg kjøpe. For 2 år siden lå den på 4.95. Så ikke alt for store prisøkningen på 2 år (har vært 5.55 i hele år).

Når det kommer til forbruk så bruker bilen ca.5-10% mer drivstoff når den går på gass enn på bensin. Effektmessig er det nesten ikke noen forskjell. På bensin tar den 0-100km/t på 7.9sek og på gass 8.0 sek (gjennomsnitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gassprisen skal så mye opp var det tabbe å handle gassbil :P Men da får den heller få en turbomotor når den tid kommer.. Gassprisen ligger visst på 4,30 her i byen, hvertfall hos de som monterte gassanlegget..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider