Gå til innhold

ette å slått av tenninga så vil bilen forsatt gå

Ranger emnet


VOLVO real power

Anbefalte innlegg

kjører du på 95blyfri? prøv med 98. samme har skjedd med den gamle passaten vi hadde. den skulle ha 98, men når den fikk 95, så stod den å hoppet og poffet selv om nøkkelen var tatt ut

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører du på 95blyfri? prøv med 98. samme har skjedd med den gamle passaten vi hadde. den skulle ha 98, men når den fikk 95, så stod den å hoppet og poffet selv om nøkkelen var tatt ut

 

kjører på 95 ja, men er det ikkje det eg ska kjøra på 1988 mod 740 ?

2006 nissan navara

1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er vel 98 som "anbelfales", men tror ikke kravet er noe høyere enn 93.. uansett skader det ikke med 98 heller da, motoren har jo bedre av det, og det utgjør jo ikke mer enn et par kronestykker på full tank

 

sant de..98 er det som skal vær på b230..har en 240 me b230 å den fortsetter å gå etter stans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel et tegn på at det er litt for mye bensin i omløp hvis den vil gå etter tenningen er kuttet?

 

På mine 740'er med manuell choke står bilen og hopper og poffer hvis den går med mye choke. Pga altfor mye bensin i systemet.

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

 

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel et tegn på at det er litt for mye bensin i omløp hvis den vil gå etter tenningen er kuttet?

 

På mine 740'er med manuell choke står bilen og hopper og poffer hvis den går med mye choke. Pga altfor mye bensin i systemet.

 

Det som skjer når du kjører med mye choke er at det legger seg sot på plugger og i topplokk. Det kan "gløde" (være litt varmt) etter en tur så det klarer å anntenne bensinen som kommer inn i motoren..

 

Bytt til 98oktan, da tenning sikert er stilt for det eller en

Lett måte å bli kvit problemet på et og sjekke hvordan pluggene ser ut. Er Den helt ren og har en lys grå farve bytt till ett hakk kaldere pulgger og er det mye sot bytt lit ett hakk varmere..

 

B230 motoren går nu på nesten alt den. prøvde å ta livet av en men er sikker på at den gikk bare på fanskap i slutten..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår