Gå til innhold

Defekt låsesylinder på bakluke

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Virker som låsemekanistemen på bakluka mi ikke er helt bra...

Får bare vridd om nøkkelen en sjelden gang ellers så sitter den bom fast...

(Nei ikke frysi fast)

Har prøvd med tang innvendig for å vri rundt låsen, men det gikk heller ikke..

Låsesylinder dyrt?

Bytte selv?

Kan eksisterende fikses?

:)

Takk!

HeInE's BlackMafia

HeInE's Neon -> Til salgs! <-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg demonterte låsen min.. tok den helt ut og demonterte så eg nesten kunne se kordan nøkkel og alt funket.. så gjor eg alt reint og smurte opp siden har den funket 100% .. dør dette funket den ikke i det heletatt.. måtte krype inn fra baksetet for å få det opp..

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det blir ikke gjort.. for funke den så funke den..sånn e det med alle biler og en 96? mod neon har vell ikke akkurat vert inne på ett merkeverksted på service på noen år..?

ikke for å krangle men sånn e det bare.. så beste resultat bli oppnådd av å ta den av.. og gjøre grundig rent for så å smøre opp igjen (av erfaring fra dvi modeller og bilmerker)

Mine biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det blir ikke gjort.. for funke den så funke den..sånn e det med alle biler og en 96? mod neon har vell ikke akkurat vert inne på ett merkeverksted på service på noen år..?

ikke for å krangle men sånn e det bare.. så beste resultat bli oppnådd av å ta den av.. og gjøre grundig rent for så å smøre opp igjen (av erfaring fra dvi modeller og bilmerker)

Ikke alle verksteder heller som bryr seg om å smørre dørlåser og hengsler..

En ting som er rart er at alle som selv tar servic på bilen bestandig skifter olje men resten er ikke så nøye med :shake

Som syrenivå,frysepunkt på kjøleveske som også skal byttes vært 4 år. kokepunkt på bremseveske som skal skiftes vært 2år++++

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle verksteder heller som bryr seg om å smørre dørlåser og hengsler..

En ting som er rart er at alle som selv tar servic på bilen bestandig skifter olje men resten er ikke så nøye med :shake

Som syrenivå,frysepunkt på kjøleveske som også skal byttes vært 4 år. kokepunkt på bremseveske som skal skiftes vært 2år++++

er desverre mangen som er litt for dårlig opplyst ja.. men sånn er no verden.. håper heineonen har fått til låsen igjen..

Mine biler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider