Gå til innhold

Magnalf 97´ 850 B5204T2 *trenger tips ang. senkesett :)*

Ranger emnet

Magnalf

Anbefalte innlegg

• Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe :D

Den tegninga tar nok utgangspunkt i folk som vil legge opp relè på halogenlampene. Klart man kan gjøre det på xenon også, men ser ikke vitsen egentlig da hidpærene tar mindre effekt.

Det kunne dog kanskje hjulpet hvis man har problemer med at den ene pæra ikke tenner ved første forsøk....men det skjer sånn ca hver 50 gang jeg tenner, så ikke noe stort problem for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laffekake: Skal se om jeg får tatt bilde :)

Da var 195000km service unnagjort :) I tillegg ble hjullager bytta da det kom en ulyd i forigårs, smurt opp varmeapparatvifta, fikset jordinga på hornet i rattet som funket når det selv ville :), og renset gasspjeld, tomgangsmotor og luftfilter :) Og byttet olje og filter selvfølgelig

Så da er 850 superfrisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laffekake!: Da har jeg tatt bilder av hvor jeg har festa ballastene!

Ville helst unngå å lage skruehull noe sted, så valgte å prøve noen løsninger med kraftige strips istedet, noe som har fungert veldig bra! Bare ikke bruk stripsa som følger med, de er elendige, men dog brukbare til å stripse sammen ledninger o.l. senere. Kjøp noe skikkelig feite til å feste ballastene med :)

Ser jalla ut på bildene, men det sitter som støpt :D

Høyre foran:

DSC00503.jpg

DSC00504.jpg

Venstre foran:

DSC00505.jpg

Venstre spreder:

DSC00507.jpg

DSC00506.jpg

Høyre spreder:

DSC00508.jpg

DSC00509.jpg

Som dere ser så er jeg i skrivende stund i gang med "Opreasjon de-dugging" på høyre spreder, her har jeg ikke fått det skikkelig tett etter Xenon-konverteringa :angry:

Nå hiver jeg også av klarglass-sidelyktene, er dritt lei av at de ikke tåler UV-lys og blir brungule, og at de konstant dugger :P Måtte bare ta av den ene og se hvordan jeg kan koble diodene i hovedlykta mot de originale parklysa.

Volvo-family :P :

DSC00510.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Kjipern det da :( Holdt på å gjøre samme her, men heldigvis fikk jeg beskjed av kartleseren min om det, sklei bare såvidt nedi hullet, og fikk rygga opp og kjørt rundt.. :)

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Noen som har det ja, kartleser :D he he

Tok EUkontroll i dag, 0 feil :) Sportskat`en fra JT gjorde jobben den også, var litt spent på den

Sjekket også opp en skrangling jeg har hatt i det siste som jeg faen ikke har skjønt hvor kommer fra, noe lignendes eksosskrangling! Viste seg å være det nedre fjørfestet bak på venstresida som faktisk var på vei til å løsne..dro det til, og vips, skrangling borte! Men var tilsammen mye frustrert feilsøking før vi fant ut at det var den lille tingen der :P

Så hvis noen har mystisk skrangling, som ikke er eksos eller normal hjuloppheng, sjekk fjørfestet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen pris burde jeg sette den til?

Bilen er strøken, bortsett fra et par merker bak på høyreside av fangeren. Den lokale bilpleier`n kunne visst fjerne de omtrent helt for 350kr el. no :) Tenkte egentlig jeg skulle ta det til sommeren. Ellers finfin!

Modellår 1997, registrert i 1996.

Sedan

Rullet 202.000km

EU-Godkjent 14.02.08 (0 feil)

3 eiere. (1. Leasingfirma i Moss 97-98, 2. Mor & far (var ei skilsmisse så mamma tok over etterhvert :P) 3. Meg)

Ellers:

Farge: Koksgrå metallic (usikker på hva den heter)

Motor: 2.0 Turbo, manuelt gir.

mørkt interiør, delskinn, 2x el. vindu, el. speil, setevarme, spredere, motorvarmer, uttak for kupèvarmer, hengerfeste, hekkspoiler, sommerhjul/vinterhjul, 8x lettmetallfelger, 4x airbag/SIPS...hmm var det mer?

Av den grad det har noe å si...Ettermontert:

Klarglasslykter mørke (med Xenonlys i nær og fjern) (Xenon i spredere). Pene originale lykter følger med.

Godkjent 3" effektanlegg fra Turbo (fin lyd), med sportskatalysator (klarer utslippskravene) Fabrikat: JT. Originalt eksosanlegg følger med.

17" Felger sommer m/dekk (235/40-17), jeg ikke husker merket på i farta. Sees på bildene. (15" originalfelger vinter)

OptiFlow fra BSR (Luftfilter med varmeskjold for varme fra motor/turbo). Originalt følger med.

Ellers er bilen original.

Ikke senket.

Ikke chippet.

Fullt servicehefte, siste på 195.000km. (Ellers blir olje+filter i tillegg byttet hver 10.000km)

Og forresten, XC-grill med kromkant er bestilt og på vei, den følger jo også med :)

Noen som er interessert da?? :) Eller har et prisforslag jeg kan bruke i annonse? Ser de står til så mye forskjellige priser på nett. Denne er ihvertfall passet på

Endret av Magnalf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...